Děkujeme všem závodníkům za přízeň a jedinečné zážitky v sezoně 2019!

 
žádný další závod není zadán...
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Intercontonental Rally

SEDOS Stavby a.s.

Automoto areál Ředhošť

PIRELLI

Tankodrom Milovice

Banner Baterie

D-PERFECT s.r.o.

Jeep

Zeppelin CZ s.r.o.

V 4 Catering

Sabe

Birell

BSB s.r.o.

ARO Manyjak PRAHA

Aktuálně

Africa ECO race: Tomeček je stále stříbrný

Tomáš Tomeček na africké rally stále všechny prohání. Po rychlých kamenitých etapách si stěžoval na tlumiče, na kterých bude muset zapracovat. Jinak se prý Kamazům těžko konkuruje. I tak se stále drží na špičce startovního pole.

Po prvních dvou etapových stříbrech průběžně vedl, pak třetí místo a trochu zásek. Po dalších dvou druhých místech opět průběžné stříbro (7. absolutně). Na vedoucí Kamaz ztratil hodinu a před třetím má rezervu 40 minut. Je to hodně, nebo málo?

Ve znamení rychlosti, tak komentuje rally Tomečkův tým, který do úterní etapy startoval jako čtvrtý kamion. Po vlažnějším začátku chytila Tatra se startovním číslem 400 skvělé tempo a začala se blížit dříve startujícím soupeřů. "Před dunovým polem jsme na rychlém úseku dojeli a předjeli Elisabeth Jacinto," popisuje průběh etapy Tomečkův navigátor Ladislav Lála a hned pokračuje. "První duny byly hodně o velbloudí trávě a držení správného azimutu. Snažili jsme se držet vyjeté stopy. Na začátku druhého dunového pole jsme potkali dva Kamazy, kteří si navzájem pomáhali z nesnází. Nabídli jsme jim pomoc, ale poslali nás dál. Snažili jsme se jet azimut daný itinerářem. Stop před námi ubývalo, až jsme nakonec jeli vlastní stopu. Narazili jsme na několik zapadlých aut a z dun jsme nakonec vyjeli jako vůbec první kamion."

Tomáš Tomeček k tomu dodává: "Závěr etapy se jel opět naplno. Tento typ etap nám příliš nevyhovuje, protože se jede pořád s plynem na podlaze. Opět je to hodně o tlumičích, což je oblast, kde na konkurenci ztrácíme."

Ladislav Lála k tomu dodává: "U posledního waypointu jsme narazili na Kamaz 404. Opravdu bych chtěl vidět výpis z Iritracku pro tento úsek. V cíli jsme byli nakonec těsně druzí, což vzhledem k profilu etapy považujeme oba za fantastický výsledek. Tomáš jel dnes fantastický závod a zejména dunovou pasáž jsme si neskutečně užívali."

Do bivaku přijel Tomeček mezi auty i kamiony jako pátý a podobně jako většina soupeřů čekal na příjezd asistenčního kamionu. Včerejší etapa tak dokonale prověřila celé startovní pole. MAN Noela Esserse se převrátil v dunách a čeká na pomoc jednoho ze dvou kamionů Tatra bailé ("koště"). Iveco Gregoora Bouwense stojí v dunovém poli kvůli poruše motoru. Tomáš Tomeček k tomu uvádí: "Kamiony bailé dnes budou mít spoustu práce, aby z náročné etapy zachránily uvízlé motocykly, automobily a bohužel i kamiony. MANa se snad podaří postavit na kola a dostane se z dun sám. Jakkoliv dokáže Tatra téměř cokoliv, tak z prostředku rozsáhlého dunového pole nehybný kamion prostě nevytáhne. Mnohem lepším řešením je poslat vrtulníkem potřebné náhradní díly. Dunové pole uprostřed Mauretánie samozřejmě není zrovna nejlepší místo pro opravu, ale posádky kamionů si většinou dokáží nějak poradit."

Osmá rychlostní zkouška vedoucí z Azougui do Azougui představuje smyčku, což je dobrá zpráva pro všechny asistence, které čekal v úterý více než 700 km dlouhý přejezd. "Přes den za volantem, večer pod autem," tak shrnuje své dojmy z účasti na Africa Race mechanik Jaroslav Žerdík a hned pokračuje: "Auto zatím drží. Kromě plánovaného servisu řešíme, co je potřeba. Dnes jsme kromě nárazníku, který kluci lehce ohnuli v dunách, měnili brzdový válec na levém zadním kole a preventivně pravou zadní pneumatiku. Prostě nic závažného. Tatra si nechá líbit opravdu hodně."

 

afr2015_071
afr2015_071
afr2015_078
afr2015_078
afr2015_087
afr2015_087
 

Publikováno: 07.01.2015

<<< zpět na přehled aktualit