Děkujeme za krásné závodění v letošní sezoně a podporu při veselých i náročnějších okamžicích. Všem tleskáme. :-)

 
žádný další závod není zadán...
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Intercontonental Rally

SEDOS Stavby a.s.

Automoto areál Ředhošť

PIRELLI

Banner Baterie

Tankodrom Milovice

D-PERFECT s.r.o.

Dajbych s.r.o.

Phoenix Zeppelin

Jeep

Journeyman

Tiskárna Macík

V 4 Catering

Sabe

Birell

PILA OK

BSB s.r.o.

ARO Manyjak PRAHA

Články

Zlatý Vojkůvka byl jako užovka

Rozprava k závodu motorek probíhala přesně v okamžiku, když čtyřkolky projížděly cílem. Na rozdíl od nich měly jednostopé stroje speciální vložku v podobě průjezdu roklí. První dvě kola navíc jezdily složitější variantu, která ale pro méně zkušené jezdce byla riziková, takže padali a ucpávali trať.

Řada motorkářů se před osm metrů hlubokou roklí musela zhluboka nadechnout, než se spustila dolů.

Na startu druhého klání se řadilo 123 motorek, velmi posílená kategorie Mistr Moto E2 a Veterán slibovala krásné souboje. Matador OffROAD Maratonu Luboš Vojkůvka z IR 2015 vyjel až poslední, vynikající stíhací jízdou ale dohnal své soupeře, po hodině a půl se ocitl v čele závodu, kde se udržel až do konce. S celkem 23 koly zvítězil v kategorii i absolutně.

Lubomír Vojkůvka (IR 2015), Mistr Moto E2, st. č. 100:

Dnešní závod byl skvělý, krásné počasí, nebylo horko, čtyřkolky nám vyházely bahýnko... Jsem spokojený. Před odjezdem na tento závod jsem zjistil, že speciální cenou za celou sezonu je startovné na Intercontinental Rally 2015 (včetně servisního zázemí VYPE racing teamu). Je to motivace, láká mě to a asi bych jel rád. Ale je v tom malý problém. Musel bych vyhrát celou sezonu! Takže úvahy, zda bych jel, jsou zatím předčasné.“

Richard Maršálek z týmu Motomary se držel statečně, ujel stejný počet kol a s rozdílem dvou minut na vítěze bral stříbrný pohár. Bronzovou příčku uhájil se ztrátou kola Daniel Galia z RD racing, který letos přesedlal do silnější kubatury, aby mohl změřit své síly právě s Lubošem Vojkůvkou. Nejlepší závodník loňského roku si ale s novým strojem nerozuměl dle svých představ a celkově dojel pátý. Nicméně do dalších závodů nic nevzdává, v plánu má tvrdý trénink, aby druhé klání v dubnu změřil své síly na sto procent.

Dan Galia (RD racing), Mistr Moto E2, st. č. 3:

Asi jsem si myslel, že motorka odjede za mě. V zimě jsem toho moc nenatrénoval. Byl jsem spíše na motocrosu, kde se mi zdálo, že motorka funguje skvěle. Měl jsem podstatně rychlejší časy na kolo než na té malé loni. Ale asi jsem se přepočítal. Teď se tomu budu muset více povinovat, předělat pérování, protože po startu jsem se dostal na první místo, kde jsem se chvíli držel, ale pak jsem to zahodil ve vysoké rychlosti a chytl jsem jakýsi despekt. A už se mi jelo špatně. S Lubošem jsem jel pár kol, ale Luboš je zkušený a umí se rychle vypořádat s hodně jezdci okolo. Je jako užovka. Prosmýkne se a je pryč. Já se s tím ještě peru.“

Průběh bez dramat měla kategorie Mistr Moto E1. Patrik Neliba (MX Lhotky) si drží i v nové sezoně špičkovou formu, ujel 22 kol a jasně zvítězil. Druhý Jan Šeda (Enduro team Orlová) dojel do cíle s dvoukolovou ztrátou. Honza Kaplan, týmový kolega Patrina Neliby, byl s další kolovou ztrátou třetí.

Mistrovští veteráni se sešli v hojné počtu 22 strojů. A bojovali o každý metr. Daniel Jarnot (Ú.P. Kopřivnice) udržel ve velké konkurenci třetí místo s 22 koly. Smůla i štěstí zároveň potkaly Bohumila Michálka, který měl v posledním kole problém se strojem a motorku do cíle téměř dotlačil. Přesto se mu podařilo s 23 koly udržet druhé místo. Stejným počtem kol zvítězil Dušan Michalík (Enduro Zábřeh).

Závodníci kategorie Pohár Moto E2 tvořili téměř polovinu celého pole. Na trať vyrazila rovná padesátka jezdců. Jejich vyrovnanost dokládal fakt, že prvních sedm mělo v cíli shodně 21 kol. Bronzovou příčku obsadil Marek Grygar (Motomary), který měl 20vteřinovou ztrátu na Marka Bláhu, jež ztratil také 20 vteřin na místního jezdce Marka Tögela z týmu Lidovka Šternberk, zlatého v cíli.

Stejně jako ve třídě Mistrů i v Poháru se kategorie E1 jela bez překvapení, Daniel Kadrnožka (DD Team) skončil s 18 koly třetí, Tomáš Trubička (Autovrakoviště Hejtmánka Mladá Boleslav) bral za 20 kol stříbrný pohár a z vítězství se radoval Zdeněk Buchta ze Střediska vrcholového sportu Lukov, jež nasčítal 21 kol.

Mezi pohárovými veterány se na startovní listinu zapsalo 19 jezdců. Nejlépe si s tratí poradil Miroslav Pavlík, který s náskokem necelého kola zvítězil před Petrem Hreusem (Moto Doupě) a Ivo Sedláčkem, kterému na třetí pozici stačilo 19 kol.

Třicetiminutový maraton otestoval i mladé motocyklové závodníky zařazené mezi starší juniory. Michael Nedoma (Motor Abertamy) dokázal urazit čtyři kola, která mu s přehledem stačila na bronzový pohár. Bitva se rozhořela o první a druhé místo, se stříbrem se nakonec musel spokojit Adam Kvinta (DEVA mx-racing team), který proletěl cílem v nejtěsnějším závěsu za Miloslavem Pohlem z Motocrossové školy. Rozdíl mezi jezdci byl osm desetin sekundy.

mik, lib




 

Publikováno: 02.04.2014

<<< zpět na přehled článků