Děkujeme za krásné závodění v letošní sezoně a podporu při veselých i náročnějších okamžicích. Všem tleskáme. :-)

 
žádný další závod není zadán...
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Intercontonental Rally

SEDOS Stavby a.s.

Automoto areál Ředhošť

PIRELLI

Banner Baterie

Tankodrom Milovice

D-PERFECT s.r.o.

Dajbych s.r.o.

Phoenix Zeppelin

Jeep

Journeyman

Tiskárna Macík

V 4 Catering

Sabe

Birell

PILA OK

BSB s.r.o.

ARO Manyjak PRAHA

Články

Nejdelší offroadový víkend byl plný skvělých výkonů a puchýřů

Pátý závod seriálu OffROAD Maraton se o uplynulém víkendu již tradičně odjel v Milovicích poblíž místního tankodromu. Posádky aut zde nastoupily do 10hodinovky, motorkáři a čtyřkolkáři absolvovali nejdelší závod sezony na čtyři hodiny. Fyzicky vyčerpávající výkony podtrhlo horké letní počasí.

Mezi auty absolutně zvítězil lídr RP Interier s buginou, s vozem do dvou litrů byl nejrychlejší KB System offroad team, nad dva litry Wogo team a kategorii Amatérů vyhrál Taurus. Na čtyřkolce nejvíce slavil Juraj Varga z Varga motorsports teamu, v jedné stopě pak Lubomír Vojkůvka z Vype Racing teamu. Čtyřhodinový závod přilákal i dakarského matadora Davida Pabišku z Barth Racingu. Jeho týmový kolega Rudolf Lhotský místo motorky poprvé „osedlal“ čtyřkolku.

Milovice zahájily druhou polovinu sezony OffROAD Maratonu. Na sklonku letních prázdnin přijeli všichni, kdo netrávili čas na dovolených, chtěli vyzkoušet svoji výdrž a pořádně si zazávodit za dvojnásobný počet bodů. Souboje v bývalém vojenském cvičišti jsou proslulé tunami prachu. Ani letos o něj fanoušci i závodníci nepřišli. Ale dešťové přeháňky z pátku na sobotu i další noc lehce zmenšily prachovou nálož.

Sobota patřila autům. Offroadové posádky se na start 10 hodin dlouhého závodu postavily symbolicky v 10 hodin. Ráno bylo ještě příjemné, ale během klání teploty postupně narůstaly a některé týmy střídaly častěji, než měly v plánu. Přestože všichni ukrajovali kilometry na hodně tvrdé trati, auta v depu moc času netrávila. Skvěle připravené vozy a jejich posádky jely na plný plyn. A na 5,5 kilometrech převážně technických úseků soutěžily o každý metr.

Čelo průběžné tabulky obsadili lídři. Od startu letěl jako vítr Rostislav Plný z RP Interieru. I když má zkušený závodník za sebou světové soutěže jako africkou Intercontinental Rallye, Africa Eco Race nebo americkou rallye Dakar, desetihodinovka na české hroudě mu dala zabrat. Zkouška fyzičky i stroje ale dopadla na výbornou. Ve své bugině bez střídání zvládl 88 kol, které odpovídaly 484 kilometrům. Jeho největší soupeři obsadili další dvě místa celkového pořadí. Druhý Selm Morava ztratil na vítěze devět kol. Právě on nejvíce proháněl RP Interier. Po dvou hodinách řešil poloosu, což ještě problém nebyl. Ale z bojů o první místo ho nakonec vyřadilo prasklé rameno. Třetí Quadservis Špak – Papá buggy team hned v prvním kole řešil defekt. Později mu zpět na kola musel pomoci Lego team Kdyně. Zvládl 73 kol.

Letos velmi sledovaný souboj opět předvedli KB System Offroad team a Autocentrum Luňák se svými speciály do dvou litrů. Oba týmy jely vyrovnanou jízdu. Tomáš Luňák ale při skoku utrhl volant a oprava mu vzala šanci na další přímé souboje. Shodných 68 kol v cíli dělil jen čas – Luňáci ztratili necelých pět minut na vítězství. V průběžném pořadí sezony ale oba týmy mají shodný počet bodů! Další závody ta budou ještě hodně zajímavé. Třetí Wings potrápil vyrvaný tlumič a elektroinstalace. Bojoval ale až do samotného závěru a připsal si pěkných 56 kol.

Mezi speciály nad dva litry se v průběžném vedení vystřídala trojice Wings team, Offroad centrum Jase a Wogo team. Vítězné vavříny nakonec slavil Míra Goubej s týmem Wogo, který završil milovické klání 63 koly. Oproti soupeřům si vybral smůlu hned na začátku. Už v pátém kole řešil druhý defekt a málem propadal panice. Pak ale vše fungovalo, jak má. A letos poprvé se radoval ze zlata.

O čtyři průjezdy časomírou méně najelo Offroad centrum Jase, které třetinu závodu vedlo. Pak ale náraz do stromu převrátil jejich Defender na bok a poškodil disk. Oprava musela proběhnout přímo u trati. A 50minutová ztráta znamenala stříbro. Wings team s Broučkem skončil třetí za 46 kol. V průběhu závodu musel předčasně do depa kvůli narychlo vyměněné sahaře. Zhruba po třech hodinách řešil přehřátý motor. Jízdu proto zvolnil a snažil se hlavně dojet bez poškození stroje.

Napětí do posledních metrů panovalo v kategorii Amatér. K vítězství měl velmi dobře nakročen ženský tým Angels Offroad. V průběhu závodu ještě stihl pomoci J&M offroad teamu. Ale v závěru jeho toyotu zastavil náraz do stromu. V té chvíli se jejich největší soupeř Taurus už jen pomalu ploužil tratí. Po utržené pružině ho potrápil také tlumič. Pomalou jízdou se ale propracoval ke 49 kolům a třetímu letošnímu zlatu.

Bronzový Lego tým Kdyně vylepšil svoji suzuki o nový podvozek. Auto ale nefungovalo podle představ a tak se musel spokojit se třetím místem před Manyjak offroad teamem.

V sobotu i v neděli na jednodušší trati závodili děti a mladší junioři. Před jedenácti lety tak začínali mnozí závodníci dnes startující mezi dospělými a bojující o nejvyšší stupně. Mezi staršími juniory a zároveň pohárovými jezdci se strojem nad 500 ccm letos nejvíce září Adam Bezděk z týmu Čtyřkolky Tišnov Aligator AVS. S přehledem vede v obou kategoriích. Mužům na čtyřkolkách zdatně konkurují mladé ženy. V nejobsazenější pohárové kategorii sportovních čtyřkolek je průběžně třetí Kateřina Křenková z Quadpoint Racing teamu a pátá Kristýna Vaňková z Haruda teamu RAC Sedlčany. Dobře si vede i Nela Caisová v pohárové kategorii do 500 ccm. Nyní je průběžně čtvrtá.

Všichni zmiňovací čtyřkolkáři absolvovali v neděli čtyři hodiny jízdy pod pražícím sluncem. Jezdci ve dvou stopách odstartovali už v 7:30 ráno. Dřívější vstávání se jim ale vyplatilo. Byla snesitelná teplota a na pár kol mokrá trať. Lídr průběžného pořadí Martin Miřejovský z Teamu Max 2 na startu předeslal, že ho „soupeři asi dají“. A stalo se. Problémy se strojem ho odsunuly až ke třetí desítce. Z ní nakonec vystoupal na třináctou pozici celkově a šestou v kategorii. Pětici nejlepší mistrovských sportek rozbil Michal Vágner z týmu Čtyřkolky Tišnov se svým Can-Amem 4x4, který se výtečnou jízdou probil na celkovou čtyřku. Z této kategorie se do první desítky dostal už jen Milan Lamina na sedmé pozici, stříbrný v kategorii.

Letos podruhé stál na nejvyšším stupni Juraj Varga z Varga Motorsports teamu, který o čtyři minuty porazil Radka Porše z Quadpoint Racing Teamu. Oba jezdci jako jediní zvládli 36 kol. Další tři závodnici si zapsali o kolo méně. Třetí byl Ondřej Fišar z Quadu Nová Paka, čtvrtý zmiňovaný Michal Vágner z nejsilnější kategorie. A pětici nejlepších uzavřel Zdeněk Tůma z Barth Racingu, čtvrtý mezi mistrovskými sportkami.

Do závodu čtyřkolek vůbec poprvé nastoupil týmový kolega Tůmy Rudolf Lhotský. Dakarský závodník vyměnil motorku za stroj ve dvou stopách. A předeslal, na čem ho zřejmě uvidíme na nejznámější rallye světa v roce 2019. Do Milovic se přijel seznámit s novým strojem a učit se od soupeřů. V počátku závodu to sice vypadalo na zklamání, protože už ze zaváděcího kola mířil na laně do depa. Stroj se ale podařilo opravit a Lhotský si během 21 kol vyzkoušel závodní tempo.

Čtyřhodinovku si po letech přijel vyzkoušet dakarský matador David Pabiška (Barth Racing). Do závodu nastupoval s obavami, zda ji po zdravotních problémech ustojí. Nakonec po celou dobu závodil s nejlepšími a s pátým místem v cíli byl maximálně spokojený. Výsledných 37 kol najel také čtvrtý Karel Brabec z Motokrosu na Cechu a třetí Tomáš Kolanda z Kapybara racing teamu. Dva nejlepší jezdci zvládli o kolo více. Petr Trávníček (Moto Trávníček – Kovoděl Janča) se celou sezonu drží Lubomíra Vojkůvky a snaží se najít zaručený recept na jeho předjetí. V Milovicích se mu to nepodařilo. Skončil druhý se ztrátou necelých pěti minut na vítězství.

Přestože letošní nejdelší offroadový víkend byl s menším množstvím prachu než loni, dlouhé hodiny na trati poznamenaly mnoho jezdců. Ošetřovaly se hlavně puchýře na dlaních. Fyzické únavě pomohl odpočinek a hlavně uznání fanoušků, kteří vzdali hold všem v cíli.

Všechny výsledky najdete zde.




 

Publikováno: 28.08.2017

<<< zpět na přehled článků