Děkujeme všem za náročnou, ale také krásnou sezonu 2018. Hezké podzimní dny

 
žádný další závod není zadán...
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Intercontonental Rally

SEDOS Stavby a.s.

Automoto areál Ředhošť

PIRELLI

Tankodrom Milovice

Banner Baterie

D-PERFECT s.r.o.

Jeep

Zeppelin CZ s.r.o.

V 4 Catering

Sabe

Birell

BSB s.r.o.

ARO Manyjak PRAHA

Články

Milovický pudr nejlépe proráželi Porš, Chládek a Polaris team

Sedmý díl OffROAD Maratonu se odehrál uplynulou sobotu 13. října v Milovicích poblíž tankodromu. Netradiční místo na předposlední zápolení mělo oproti prašnému létu přinést pěkný podzimní offroad, ideálně s trochou bláta. Letošní suchý rok ale zamíchal kartami pořadatelů.

V půlce října se pochlubil teplotami nad dvacet stupňů a jezdci proráželi velká oblaka jemného prachu. Takzvaný pudr dal všem zabrat, ale jména absolutně nejlepších jsou jasná: čtyřkolkář Radek Porš, motorkář Jaroslav Chládek a Polaris team s buginou. Mezi speciály nad dva litry vyhrál Brouček Wings teamu, do dvou litrů KB System offroad team I a Amatéry ovládl Manyjak-jurda team.

Krásné babí léto bez deště sice lahodilo oku výletníka, ale offroaďákům bylo jasné, že se opět pořádně nalokají prachu. Ani kapka deště, jen od rána stoupající teplota. Na trati i v depu byla několika centimetrová vrstva prachu, přesněji velmi jemné hlíny. Okruh měřil 5,5 kilometru. Tvrdý povrch byl velmi rychlý a zejména motorkáři si museli dávat pozor v místech, kde se tzv. pudr nahromadil. Padali sice do měkkého, ale přišli o cenné sekundy a stroj těžko zvedali zpět na kola.

V půl osmé ráno se na start postavilo přes 60 čtyřkolek. Fanoušci při natáčení zaměřili první jezdce a po mávnutí vlajkou už jen hnědý oblak. Dravci na čtyřech kolech se přesto honili od prvních metrů. Prvním kolem se nejrychleji prohnal Radek Porš (Quadpoint Racing Team – CZ Auto), který stylem start-cíl vyhrál. Zvládl 25 kol. Se ztrátou 46 sekund ho následoval Zdeněk Tůma (Barth racing), jež si spravil chuť po nevydařeném drnovickém podniku. Třetí Daniel Rajter si dojel pro druhý letošní bronz. Elitní pětku jako ostříž sledoval pohárový jezdec Filip Koutecký (Vype racing team), vítěz pohárových sportek a šestý muž celkového pořadí. Silné 4x4 dovedl do cíle Michal Vágner (Čtyřkolky Tišnov) na osmém místě absolutně. Celkem 21 kol zajela nejrychlejší žena Nelly Caisová (Čtyřkolky-Šumava racing), vítězka pohárové kategorie do 500 ccm. Stroje nad 500 ccm dovedl do cíle Adam Bezděk (Čtyřkolky Tišnov).  

Přes 120 motorkářů odstartovalo po 11. hodině. Kvalitní brýle a dostatek vody byl také u nich první klíč k úspěchu. Favorit tříhodinovky Jaroslav Chládek (AV Motors enduro tým) přípravu nepodcenil a zvítězil s náskokem dvou minut na zbytek startovního pole. „Byl to nejtěžší závod, co jsem letos jel. Tvrdá trať a hrozně moc prachu,“ řekl unaveně, ale šťastně v cíli, stejně jako druhý Jiří Kelich (Kestone Racing) a třetí Petr Trávníček (Aroma Gold racing). Vedoucí šestice najela 26 kol. Sedmý Vojtěch Sekanina (Enduro klub Palkovice) měl o kolo méně, ale vyhrál kategorii Mistr E1. Dařilo se také nejlepšímu mistrovskému veteránovi Pavlu Nuskovi (Ivetnus s.r.o.), který obsadil osmou pozici. Do top 10 se vešel Vladimír Mikuš (Šroťáci Offroad team), vítěz pohárových E1. Silnější stroje v této třídě ovládl Ondřej Perutka (Wings team) a veterány Radek Pečený (Dutohlav). Zuzana Nováčková (Haruda Team RAC Sedlčany) byla nejrychlejší ženou v jedné stopě.

Automobilové posádky se odpoledne připravovaly na poslední 5hodinovku. Ta přilákala vozy, které ještě nejely, nebo do Milovic vyrazily na druhý letošního závod. Na startu se řadili například Wings team s Broučkem, Manyjak Jurda team s Arem a s buginou Parizek Racing, Predátor Racing nebo Kluci Chytilovi. Premiérově dorazili Indruch offroad s Nissan Buggy (do 2 litrů) a DEF racing s Oldmobilem (nad 2 litry). S novým vozem se předvedl OM racing, který původně soutěžil ve slabší kategorii. A buginu přijel provětrat i dakarský matador Josef Macháček.

Hromadný start 25 krasavců záhy zmizel v prašném oblaku. Ten se nad tratí vznášel po celou dobu závodu a při stmívání vytvářel netradiční podívanou. Ta zaujala jen diváky. Řidiči a spolujezdci k večeru bojovali s ostrým sluncem a ve tmě zase s malou viditelností. I přes tyto potíže jeli „jako o život“. Fanoušci sledovali výsledky a nevěřili vlastním očím. V čele si malý náskok udržoval Polaris team, ale Quadservis Špak – Vimek Racing a Aroma Gold team jeli velmi natěsno. V průběhu několika kol je dělila pouhá sekunda! V samotném závěru Aroma Gold zrychlil, předjel buginu s číslem 99 a v cíli byl druhý s náskokem 34 sekund. Polaris team zlato udržel a 40 koly zpečetil letošní absolutní prvenství.

Závod si užil také Brouček Wings teamu. Navrátilec v modrých barvách projel 31krát kolem časomíry a skončil na nejvyšším stupni v kategorii nad dva litry. Dlouho byl dokonce nejrychlejším „velkým vozem“ za buginami. Druhému Offroad-centru Jase stačilo 29 kol na stříbro s náskokem necelých tří minut na bronzový Wogo team. „Konečně zlato,“ volali červení z KB Systemu. Letos poprvé dosáhli na nejvyšší metu porážkou (až do konce jedoucích) Autocentra Luňák a Wings teamu. Ti se v tomto pořadí objevili na druhé a třetí pozici mezi speciály do dvou litrů. V Amatérech první Manyjak-jurda team porazil o dvě kola West Bohemia Racing.

Všechny výsledky najdete zde (stačí jen zvolit požadovanou kategorii).


 



 

Publikováno: 15.10.2018

<<< zpět na přehled článků