Gratulujeme všem vítězům!!!

 
žádný další závod není zadán...
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Tankodrom Milovice

Banner Baterie

Jeep

D-PERFECT s.r.o.

Zeppelin CZ s.r.o.

Polaris

Sabe

Enduristan

BSB s.r.o.

Birell

ARO Manyjak PRAHA

Šiklův Mlýn

Zikmund Trading Agency

Stanovy

Kategorie

Stanovy pro ČTYŘKOLKY 2024

22. ročník seriálu MČR OffROAD Maraton
třídy POHÁR OFFROAD MARATON: kategorie Quad SP, do 500, TR nad 500 třídy MISTR OFFROAD MARATON: kategorie Mistr Quad SP, 4x4, Vet

Seriál extrémních vytrvalostních závodů čtkolek je složen z osmi závodů po celé ČR. Jedná se o oteené mistrovství, tedy účastnit se mohou i zahraniční jezdci. Jsou to dvou, tří a čtyřhodinové závody (viz. Kalendář OffroadMaraton.cz) terénních čtkolek vypsané pro jednotlivce (závodníci se nesmí střídat na jednom stroji). Každý jezdec je bodován samostatně a získané body se započítávají do celého seriálu. Závody se jedou na stejných tratích jako maratony automobilů jen s drobnými vloženými úseky (dle prostoru).

 

I. Rozdělení tříd a kategorií

POHÁR OffROAD Maraton pro všechny jezdce, kteří nevlastní licenci enduro/cross country A, B pro rok 2022 nebo 2023 a necítí se na měření sil se zkušenými závodníky. Pokud se licencovaní závodníci, jak je uvedeno výše, přihlásí do této třídy a odstartují, budou ze závodu diskvalifikoni.

 

MISTR OffROAD Maraton pro zkušené jezdce + ze sezony 2023 dle celkového hodnocení

automaticky 3 nejlepší z kategorie Pohár Quad SP + držitelé licen enduro/cross country A, B pro rok 2023 a 2024.

 

Z třídy POHÁR do třídy MISTR postupují automaticky první 3 jezdci dle celkového hodnocení sezony 2023 v kategorii Pohár Quad SP a Pohár Quad TR nad 500. Přestup do mistrovské třídy je povinný, i kd závodník jede v roce 2023 jinou kategorii než předcházející sezonu.

 

Právo přestoupit z ídy MISTR do třídy POHÁR mají ti, ktí v sezoně 2023 nasčítali v celkovém hodnocení 15 bodů a méně.

 

Přestupy do mistrovské třídy jsou u prvních ech čtyřkolřů celkového padí v kategorii v sezoně 2023 DOBROVOLNÉ, pokud se v roce 2024 registrují a závodí na motorce.

 

Čtyřkolřky vlastnící licenci B mohou jet ve třídě odpovídající licenci C, tedy ve třídě Pohár.

 

Kategorie třídy POHÁR:

  Pohár Quad SP - stroj s koncep podvozku 4x2 bez rozdílu pohonu jedné nápravy

  Pohár Quad do 500 -  stroj s koncep podvozku 4x2 do 300 ccm, 4x2 do 360 ccm s variátorem, 4x4 do 500 ccm (tolerance 10 %)

  Pohár Quad TR nad 500 - stroj s koncep podvozku 4x4, pohon obou náprav mu být zachon, motor nad 500 ccm

 

Kategorie třídy MISTR:

  Mistr Quad SP stroj s koncep podvozku 4x2 bez rozdílu pohonu jedné nápravy

  Mistr Quad 4x4 -  stroj s koncep podvozku 4x4, pohon obou náprav mu být zachován

  Mistr Quad Vet 40 let a více (do roku 1984 včetně) bez rozdílu kubatury, dle vlastní vůle

 

II. Úpravy povolené a zakázané

Ve všech kategoriích celko vycházíme z technických předpi pro kategorii enduro, cross country a podmínek specifikovaných, které se řídí mezinárodními pravidly FIM s níže vypsanými úpravami.

 

Pro všechny kategorie platí

   ídavné nádrže jsou zakány pro všechny kategorie!

   Libovolné úpravy na výkonu motoru.

   Katalyzátor nemu být zachon.

   Výfuk alespoň s jedním tlumičem povinný.

   Libovolné úpravy na podvozcích, pokud je zachona původní koncepce (2x4, 4x4).

 

Povinnosti jezdců ve ech kategoriích

   Jezdec mu být vybaven helmou (homologovanou), rukavicemi a motokrosovou či endurovou obuví.

   Doporučujeme i další chrániče pro zvýšení bezpečnosti jezdců.

   Každá čtyřkolka musí být vybavena trhačkou pro vypnutí stroje při pádu jezdce.

   Doporučujeme přední potvací světlo a zadní obrysové a brzdové světlo pro večerní a noční

závody (bude avizono předem v ZÚ).

   Každá čtyřkolka mu být vybavena minimálně 2metrovým lanem nebo kurtou na vyprošťoní.

   Jezdci do 15 let se mohou účastnit závodu jen s písemným svolením rodičů či zákonných zástupců, viz. Stanovy Děti a Junii.

   Jezdci mu chránit přírodu a odpad odkládat do míst k tomu určených (koše, pytle, kontejner...).

   Jezdci se mu účastnit rozpravy.

 

III. Startovní čísla a technická přejímka

Každý jezdec mu mít své startovní číslo na všech číselných tabulch stroje (vepředu a z obou stran). Čtyřkolři mu mít číslo také vzadu na místě určeném pro SPZ. Provedení startovního čísla v minimálním rozměru: šíře číslice 2 cm, celko šíře jedné číslice 6 cm avýška 11 cm + kontrastní podklad vůči číslu dle jednotlivých kategor. V případě nedodržení minimálního rozměru a kontrastních požadavků nebude závodník vůbec vpuštěn do závodu. Číslice i podklady je zpravidla možné zakoupit i při registraci v místě každého závodu. Není ale povinností padatele toto dy zajistit.

 

Barvy podkla a čísel:

   Pohár Quad SP, Mistr Quad SP - bílý podklad a černá čísla

   Pohár Quad do 500, Quad TR nad 500, Mistr 4x4 -  žlutý podklad a černá čísla

   Mistr Quad Vet světle modrý podklad a černá čísla

 

Motorky patří do třídy Mistr  budou na  technické ejímce kromě povinné samolepky označeni i barevnou skou či jiným označením padatele pro jasné zařazení na startu.

 

Startovní číslo aktivním závodníkům zpravidla stává z předcházející sezony, může jim být ale dy přiřazeno číslo nové. Pro jiný postup, změnu čísla a podobně, závodníci mu kontaktovat pořadatele na emailu  nova@offroadmaraton.cz.

 

Technická přejímka

   Na každém závodu bude provedena u každého stroje technická prohdka za účasti technických komisařů. Kdo nebude splňovat podmínky uvedené ve stanovách, nebude připuštěn do závodu bez nároku vrácení startovného. Jednotliví padatelé mají právo, pokud o tom budou informovat jezdce minimálně tři týdny ed závodem, doplnit předepsané limity, ne však odstranit kterou z předepsaných úprav.

   Technickou kontrolou musí prot všechny stroje před každým závodem. Jezdec, který nebude mít na stroji aktuální nálepku technické kontroly nebo jiné označení padatele, nebude vpuštěn na start nebo bude vyzán ze startovního pole bez možnosti vrácení startovného.

   Technický stav stroje, tak jak je předepn, je nutno udržet po celou dobu závodu. Pokud se stav během závodu změní v nepřípustný, bude jezdec odvolán k nápravě za pomoci černého praporu nebo traťovým komisařem do depa.

   Konzultace o technickém stavu stroje je mož na tel. 604 179 689 (Honza Šrajer).

 

IV. Pojišní a zodpovědnost

Každý závodník se seriálu OffROAD Maraton účastní na vlastní riziko, což stvrzuje svým přihlášením do seriálu či jednotlivých závodů prostřednictvím internetových stránek Offroadmaraton.cz a před prvním závodem v sezoně vyplní a vlastnoručně podepíše Prohlášení o odpovědnosti. To je k dispozici na registraci v místě každého závodu i ke stažení na internetových stránkách (nejpozději týden ed závodem). Z důvodu urychlení registrace v terénu doporučujeme prohlášení vytisknout a přinést ho již vyplněné. MČR Offroad Maraton je pojištěn proti škodě zsobené třetím osobám.

 

V. Průběh (pravidla) závodu

       Start závodu je ve vlnách podle tříd a kategorie. Přesné časy upravuje pořadatel jednotlivých dílů seriálu nebo hlavní pořadatel seriálu. Na startovní čáře se závodníci řadí podle aktuálního průběžného pořadí (u prvního závodu roku dle konečných výsledků předcházejícího roku). Jezdec stojí se strojem bez spuštěného motoru a čeká na povel startéra k zahájení závodů a vyjetí na trať. Předčasné vyjetí na trať je penalizováno jedním kolem z celkového počtu ujetých kol.

       Stroje se během závodu nesmí měnit. Jezdec musí dojet do cíle se stejným strojem, se kterým nastoupil do závodu/na start. Nesmí se měnit ani dva či vice jezdců na jednom stroji. Při porušení tohoto pravidla je jezdec ze závodu diskvalifikován.

           Doplňování paliva je možné jen ve vyhrazeném prostoru, který určí pořadatel závodu (zpravidla vyznačeném obdélníkem ohraničeném páskou poblíž startu a cíle závodu), nebo v parkovacím depu. Vjezd a výjezd z tohoto prostoru, stejně jako pohyb stroje zde, musí jezdec vykonat s maximální obezřetností a jízda v tomto prostoru musí být zpomalena na bezpečnou úroveň. Při porušení tohoto pravidla je jezdec s okamžitou platností vyloučen ze závodu. Při doplňování paliva musí být stroj v klidu (nenastartovaný) a pod ním umístěna vsakovací podložka, která zabrání případnému úniku pohonných hmot do volné přírody. Oprava stroje může proběhnout i v parkovacím depu.

VI. Penalizace a postihy

zda bez helmy

okamžité vyloučení ze souže

zda v protisměru na trati i v depu

okamžité vyloučení ze souže

neuposlechnu signalizace organitora

praporkem

 

okamžité vyloučení ze souže

úmyslné poškození značení a zkrácení trati

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

 

itažení stroje do depa pořadatelem

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých), příp. vzájemná

pomoc bez penalizace

nepřiměřený kontakt se soupeřem na trati

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

měrné zdržoní na trati

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

rychlá jízda v depu

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

edčasný start

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

jiné porušení pravidel

- 1 kolo (z celkového počtu ujetých)

jiné opakované porušení pokynů padatele

okamžité vyloučení ze souže

 

Penalizace jsou pro všechny závody shodné, pokud nestano jednotliví padatelé ve zvláštních ustanoveních jinak, a to písemně před konáním akce. Penalizace budou rozdávány každou započatou hodinu i s ovodněním, za co byla udělena.

 

VII. Bodové hodnocení

Bodování závodníků z jednotlivých závodů se zapívá do celorního seriálu, ve kterém se jede celkem osm závodů. Do celkových výsledků je započíván každý, kdo boduje ve své kategorii. Plné bodohodnocení dle padí dostane každý, kdo ujede minimálně 30 % sledného počtu kol vítěze dakategorie (zaokrouhlených na celá kola dolů). V případě nedodržení tohoto limitu je bodo zisk 50% (dle základní tabulky níže). Do výsled se počítá každý závodník, který alespoň jednou projede kolem

časomíry. Dojezd závodní v posledním kole mu být do 15 minut od uplynutí času závodu (pokud nebude na rozpravě uvedeno jinak).

 

Pokud jsou v rámci jednoho závodu dvě jízdy (např. v sobotu dvouhodinovka a v neděli tříhodinovka) jsou jízdy počítány a vyhodnoceny samostatně. Základní bodové hodnocení za výsledky v jedné jízdě (koeficient 1):

 

 

Umísní

Body

 

01.

25

 

02.

22

 

03.

20

 

04.

18

 

05.

16

 

06.

15

 

07.

14

 

08.

13

 

09.

12

 

10.

11

 

11.

10

 

12.

09

 

13.

08

 

14.

07

 

15.

06

16.

05

 

17.

04

 

18.

03

 

19.

02

 

20.

01

 






Vyhlono je dy prvních pět z kategorie. V rámci každého závodu i na konci sezony budou vyhlášeny i tři nejlepší čtyřkolřky napříč kategoriemi.

 

Vzhledem k různé délce závodů jsou zvoleny koeficienty 1 3 k ulení bo. Tímto se pak základní bodo hodnocení násobí. Konktní koeficienty jsou uvedeny v kalendáři seriálu na OffroadMaraton.cz.

 

  koeficient 1 2, 3 hodinovka

  koeficient 2 4 hodinovka

  koeficient 3 případný závod delší než 4 hodiny

 

Rovnost bodů v sezóně
V případě rovnosti bodů (při součtu všech bodů v sezoně), se postupuje následovně:

vítězí ten, kdo tohoto počtu dosáhl dříve. To znamená, pokud někdo tzv. dorovná počet bodů někoho, kdo tohoto součtu dosáhl po některém z předchozím klání, zařadí se za tohoto závodníka. Pokud dva či více jezdců mají nově shodný počet bodů po posledním závodu, rozhoduje umístění ve finále bez ohledu na to, jak si vedli před ním.

 


VIII. Tra

       Uzavřené přírodní či umělé okruhy v různých délkách s proměnnou náročností trati, kterou předem avizuje každý z pořadatelů seriálu před konáním akce.

       Podél trati jsou rozmístěny traťové kontroly na nebezpečných a nepřehledných místech.

       Praporky – signalizace traťovými komisaři:

  Zelený či národní prapor start závodu.

   Žlutý prapor pozor nebezpečná situace (např. stojí stroj): visící žlutý prapor zpomalit, pozor přežka; máva žlutý prapor - NEBEZPEČÍ!!! Po dobu od praporu po minutí „překážky je zazáno předjíždět.

   Černý prapor s tabulkou se startovním číslem odvolání konktního vozu z trati pro technickou či jinou nezpůsobilost. V depu budete upozorněni technickým komisařem na závadu a po jejím odstranění budete opět připuštěni do závodu. U výjezdu z depa je povinností zastavit a vyjet na tr na pokyn traťového komisaře.

   Červený prapor erušení závodu z žného vodu (zranění, technický stav trati apod.).

   Šachovnico prapor konec závodu.

 

IX. Protesty

Protesty je možné podat na každém závodu dle ustanovení jednotlivých padatelů po složení příslušné kauce, kterou stano též padatel. Pokud jednotli padatel nespecifikuje v ustanovení podávání protestů, platí obecně podání protestu proti poplatku 5 000 Kč. Pokud bude protest vedením závodu uznán oprávněným, poplatek se vrací. Pokud ne, propadá organizátorovi akce. Podávání protestů může být během závodu či maximálně 15 minut po jeho skončení. Za tým provádí tuto komunikaci jeden zástupce.

 

X. Startovné – členspříspěvek

Startovné neboli členský příspěvek do spolku Driver Club…“ je stanoven jednotně pro všechny kategorie (nestanoví-li jednotli padatelé ve zvláštních ustanoveních jinak, a to písemně minimálně týden před konáním akce).

 

Dvouhodinový a tříhodino závod

900 Kč

Čtyřhodinový závod

1000 Kč

Nová registrace v sezoně v místě vodu

(tzn. bez předchozí registrace na internetu)

 

50

 

XI. Další ustanovení – padatel

Padatelem seriálu jsou spolky Drivers´Club ATV Offroad Maraton, z.s., Drivers´Club Moto Offroad Maraton, z.s., Drivers´Club Car Offroad Maraton, z.s. a 24 hours agency spol. s r. o.


XII. Další ustanovení

Před každým startem je rozprava jezdců. Následně může být zadě kolo, dle aktuální situace a zvážení padatele.

 

Případné změny jsou výhradně na pořadateli jednotlivých akcí, mu však s nimi obeznámit jezdce a garanta seriálu (24 hours agency spol. s r.o.) v dostatečném časovém předstihu, a to písemně minimálně dva dny před konáním akce.