Děkujeme všem závodníkům za přízeň a jedinečné zážitky v sezoně 2019!

 
žádný další závod není zadán...
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Intercontonental Rally

SEDOS Stavby a.s.

Automoto areál Ředhošť

PIRELLI

Tankodrom Milovice

Banner Baterie

D-PERFECT s.r.o.

Jeep

Zeppelin CZ s.r.o.

V 4 Catering

Sabe

Birell

BSB s.r.o.

ARO Manyjak PRAHA

Články

IR 2015 přešla hranice do Mauretanie.

V sobotu se ocitla Intercontinental Rally ve své půlce. Tedy v místě, kde na jihu Maroka končí tzv. lehká verze závodu, a je rozdána první sada pohárů.

Letošní IR začala z ostra. První opravdová etapa do Merzougy naznačila, že pro nikoho nebude lehká. Dobře umístěné kontrolní body se staly pro některé velkým oříškem.  Pepa Macháček zazářil se svojí bugy, další bugynky a jejich posádky se předvedly také v dobrém světle. Například Dušan Randýsek, který zde není poprvé a dobře se orientuje v navigaci. Zároveň má dobře připravený stroj a přináší tak dobré body pro VYPE racing team…. Rosťa Plný se trochu trápil s variátorem, což je známý obecný problém. Ale jinak jel RP interiér pěkně a klobouk bodů před Rosťou, který má na závodu s navigací absolutní premiéru. Je to něco jiného než maratony… Bohužel technické potíže jej nakonec vyřadili z dalších bojů.

I naši čtyřkolkáři statečně odolávali nástrahám, někteří trochu bloudili a všichni se prali s technikou.  Např. Ollie Roučková, další zástupce VYPE racing teamu, hned ulomila nášlap a stroj se celkově začal tak trochu rozkládat. V další etapě všechny překvapila voda! Respektive pozůstatky dešťů, které tu byly na přelomu roku. Vidět do fialova rozkvetlé jindy šedé skaliska, to se často nepoštěstí. Ovšem ti, kteří zapadli do hlubokého bahna, by si raději tuto krásu nechali ujít.  Tomu se Ollie vyhnula, neboť využila „žolíka“ a etapu vynechala, aby tým mohl stroj připravit na další porce kilometrů. Jinak to ovšem viděl Erik Lesák z WINGS teamu. Byl jedním z těch, které pohltilo rozesychající bahno. Dlouho se s ním trápil, než přijela pomoc. Mezi tím vzalo za své ložisko, přední náhon, řemen a musela ven i převodovka. Ovšem druhá se neosvědčila, a tak hlavní mechanik Pepa Hort musel poškozenou generálkovat tzv. na koleně, aby mohl závodník pokračovat. Erik mezitím také využil možnosti nenastoupit do jedné etapy. Třetí čtyřkolka Petra Píska se držela, až do čtvrtka, kdy ho technické problémy odsoudily přenocovat na trati. Byl přitažen až druhý den a podle aktuálních informací z oficiálního webu je ve výsledcích přeřazen z Kategorie Race do Adventure. Další podrobnosti zatím nemáme.

Ani motorkáři nezůstali ušetřeni bahnu a všem tvrdým podmínkám. Ale naši závodníci se neztratili. Ruda Dvořák i Lukáš Černý statečně vezli „českou vlajku“ v popředí startovního pole.

Na čtyřech si kolech si výborně vedli nejen Macháček, který proháněl i favorita Dána Glada s Bowlerem včetně nejlepších motorkářů, ale také celý Wings tým v popředí s Honzou Režným a Tomášem Lukasíkem v Patrolu, kteří se drží na podiovém umístění! Sice se jim také nevyhnuly ztráty kvůli defektu, bloudění či zapadnutí, ale celkový výsledek je zatím velmi povzbudivý. Za nimi jako stín letí nad krajinou „bývalý“ vynikající navigátor (v loňském roce na bedně), letos v roli pilota Pavel Režný navigován Ivo Franěcem. Mají hodně práce, protože jsou zároveň jistícím prvkem týmu. Tedy v bahništích vyprošťovali jak A vůz týmu, tak Erika na čtyřkolce. I přes to a samozřejmě přes nějaké ty neduhy v navigaci atd. si vedou skvěle. Na konci Maroka se WINGSům celkově dařilo. Jejich A vůz dojel mezi prvními a B vůz jen 15 minut za ním, přičemž Pavel Režný věděl, že předjel asi pět aut. Nyní vjíždí do Mauretánie na 20. místě absolutně, což ale zv autech nyní znamená 4. místo!

Ještě zpět do druhé ostré etapy. Ta se dělila na dvě rychlostní zkoušky (RZ) a byla zatím nejdelší v historii závodu. V první části měl smůlu Wogo tým, který hodně bloudil a ztratil mnoho času. Díky tomu už nebyl vpuštěn do druhé části etapy, což v součtu znamená penalizaci a obrovskou ztrátu. Kluci ale neztrácejí chuť a sílu, protože v nekonečných dunách Mauretánie se ještě může stát cokoliv, a z loňska víme, že bílá Toyota umí zajet dobře – obzvláště, když je pro letošek trochu odlehčená. Momentálně 8. místo.

Mezi automobily se dále neztrácí ani Kamion servis, kde Tomáše Hodra naviguje zkušený Jakub Výborný, který tzv. dobře zná místní vody. Aktuálně jsou mezi auty pátí. Vedle nich si bezpečně užívá závod posádka další Toyoty - Speed Company s Kájou Maříkem a Tomášem Kutmonem. Jak říkají protivníci, kluci jedou na pohodu a bez závad. My dodáváme, že do náročných písků startují z desátého místa a cíl je až v Dakaru. Další skvělou Toyotou je nenápadný hilux VYPE, řízený Ludvou Pekem. Ten ovšem vyrazil také jen do krátké verze a krom svého vozu koučuje celý tým.

Dál tu z českých luhů a hájů máme Toyotu FJ Cruiser týmu Dekonta s posádkou Pavel Mothejl a Jiří Benáček, která  jela jen krátkou verzi. A Hummera H3 týmu Frontline H s Petrem Sobotkou a Janem Kuželem, kteří se v počátku hlavně seznamovali se závodem, pak nasadili moc pěkné tempo, ale někde ve třetí ostré etapě se dostali do potíží. A dnes jsou ve výsledcích s poznámkou DIS… Nutno dodat, že odpadnutých, vyřazených či odstoupivších závodníků je jako vždy řada.

Čtvrteční etapa se zkrátila z původních více než 600 km na pouhých necelých 200 km, a tak se v pořadí nic zásadního neměnilo. Důvodem úpravy byla již zmiňovaná neočekávaná voda a řada dříve zapadlých a jinak zaseklých závodníků, které pořadatel musel řešit. A deště neustaly. Z posledních zpráv víme, že i u hranic s Mauretánií závodníkům opět pršelo…

Kromě samotné složitosti terénu a navigace etap jsou nastaveny i dost náročné limity na jednotlivé měřené úseky. Ale vedle toho jsou penalizovány i pozdní příjezdy do bivaku či na start. Závodníci se mají co ohánět, aby vše stihli v limitu. Uvidíme, co přinesou etapy v Mauretánii, na něž se všichni těší, ale kterých se zároveň obávají. Podle plánu by měly být těžší než v loňském roce a to je za Atarem přidaná ještě jedna „písková“ navíc.

Než se ale peloton vydal na hranice Maruretánie, byli vyhlášeni nejlepší závodníci krátké verze. Absolutním vítězem a vítězem mezi auty se stal Pepa Macháček s Filipem Němotou. Nejlepším motorkářem byl vyhlášen Ruda Dvořák, nejlepší bugynou v barvách VYPE Racing Teamu Dušan Randýsek a ze stejného týmu slavila zlato na čtyřkolce Olga Roučková. Určitě škoda, že nemohou pokračovat až k Růžovému jezeru.

V dalších výsledcích je třeba vyzdvihnout Lukáše Černého, který zatím drží vynikající 3. místo za španělským Clubem Aventura Tuqareg, na vedoucího Gavina Riveru ztrácí necelé 2 hodiny a na druhého Ramose Valera jen 20 minut.

Pepa Macháček nakonec ztratil 20 minut na nejrychlejší auto, dánský tým Glad, který samozřejmě jede až do Senegalu. Chtěl by konečně vyhrát! Na startu závodu se mluvilo o případném pokračování  týmu Macháček Racing Team dál, ale nemáme to nyní potvrzeno. A s ohledem na předávání cen za krátkou verzi odhadujeme, že dál pokračovat nebude. Druhá zatím jede „pouštní potvora“ dánského týmu Rally for Afrika. A třetí Nissan WINGS teamu s Tomášem Lukasíkem a Honzou Režným. Hodinu a půl za nimi byl v průběžném pořadí Dekonta Team, který také dál už nepokračuje. Takže do velkých dun v 4. v řadě se vydává druhý vůz WINGS teamu se ztrátou asi 3 hodin.

Dnes vyrazili závodníci na další z dlouhatánských etap, a to od moře do vnitrozemí k jedinému většímu osídlení, k městu Atar. Je to dlouhá a únavná etapa, tak říkajíc stále rovně, podél železnice, kde se cesta na většině délky ztrácí v píscích, a záleží jen na rozmarech počasí, kolik písku nasype závodníkům pod kola. Odhadovat výsledky je tedy více méně nemožné.  Jen se dá říct, že závodníci by dnes neměli mít problém s navigací. O to horší bude získávat nějaké informace, protože tam už nefunguje skoro nic -J.

vítězové marocké části IR2015
vítězové marocké části IR2015
odpočinek  ve stínu
odpočinek ve stínu
start do etapy KAMION Servs
start do etapy KAMION Servs
a už se práší za kočárem WINGS
a už se práší za kočárem WINGS
 
Merino
Merino
bahno 1
bahno 1
bahno 2
bahno 2
bahno 3
bahno 3
 
výpomoc nutná milá a častá
výpomoc nutná milá a častá
idilka v jedné stopě
idilka v jedné stopě
když hory zfialoví
když hory zfialoví
klasické ráno
klasické ráno
 
bugy v plné síle
bugy v plné síle
sportovní duch, přátelství...
sportovní duch, přátelství...
Macháček vítězí v autech
Macháček vítězí v autech
Randýsek a trofek za vítězství v Buggy
Randýsek a trofek za vítězství v Buggy
 
nejlepší tři posádky vozů v krátké verzi
nejlepší tři posádky vozů v krátké verzi
Ruda Dvořák a Ollie Roučková, šťastní vítězové
Ruda Dvořák a Ollie Roučková, šťastní vítězové
Ollie
Ollie
 

Publikováno: 02.02.2015

<<< zpět na přehled článků