Děkujeme všem za náročnou, ale také krásnou sezonu 2018. Hezké podzimní dny

 
žádný další závod není zadán...
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Intercontonental Rally

SEDOS Stavby a.s.

Automoto areál Ředhošť

PIRELLI

Tankodrom Milovice

Banner Baterie

D-PERFECT s.r.o.

Jeep

Zeppelin CZ s.r.o.

V 4 Catering

Sabe

Birell

BSB s.r.o.

ARO Manyjak PRAHA

Články

Tomeček a Lála bojují na ECO race i jízdou po třech kolech

Africa ECO Race je ve své polovině a celé závodní pole se přesunulo do Mauretánie. Dnešní etapa měřila 173 kilometrů a byla hodně rychlá. Tomáš Tomeček a Ladislav Lála projeli cílem jako třetí kamion. Průběžně jsou pátí. A mají za sebou divoký průběh etap.

Letošní africká rallye nezačala pro závodní matadory nejlépe. V cíli skvěle zajeté druhé etapy favorizovanými Kamazy se dozvěděli, že jejich uvízlý asistenční vůz nejde v daném okamžiku opravit, protože prasklo prasklé hlavní ložisko na klikové hřídeli a motorová vana.

Místo přípravy na další náročný den tak začali bojovat o setrvání v soutěži. Vydali se na zhruba 300kilometrový přejezd směrem k paralyzovanému asistenčnímu kamionu. Na místo dojeli za tmy, zapřáhli rozbitý kamion na vlečnou tyč a rychlostí dosahující chvílemi až 60 km/h vyrazili do bivaku. Ve dvě hodiny ráno dorazili na místo a začali s přípravami. Díky solidaritě soupeřů a vstřícnosti organizátorů ve spěchu přeložili alespoň nějaké náhradní díly a pneumatiky, díky čemuž mohli uvažovat o setrvání v soutěži.

„Třetí etapa nás zavedla do marocké Assy. Naše nové tlumiče Reiger fungovaly v první etapě naprosto perfektně, což bylo znát na řízení i relativním komfortu v kabině. Ve snaze udržet tlumiče ve formě i v následujících etapách jsme přitvrdili jejich nastavení - ovladatelnost auta přitom zůstala perfektní. Druhou i třetí etapu jsme dojížděli s defektem, shodou okolností pokaždé pravé zadní a zcela nové pneumatiky. Ve třetí etapě jsme takto jeli přes sedmdesát kilometrů, ale dohušťování naštěstí dokázalo úbytek tlaku kompenzovat,“ popsali čeští jezdci.

Peklo ale přišlo ve čtvrté etapě, která přinesla hned tři další defekty. Dva jsou hodně, ale tři prostě moc. „Nakonec jsme se rozhodli, že pojedeme dál na třech kolech. Upravili jsme tlak v pneumatikách a nastavení vaků dané situaci a vyrazili směrem ke kontrolnímu stanovišti čtyři. Ve snaze odlehčit pravou stranu auta se navigátor Ladislav Lála postavil do otevřených levých dveří vedle Tomáše Tomečka. Po zhruba deseti kilometrech se stal zázrak. Projíždějící rychlá asistence číslo 406 nám půjčila jedinou použitelnou pneumatiku, která jim po dvou defektech zbyla. Během chvíle jsme byli opět na čtyřech kolech a sprintovali směr cíl. Do bivaku jsme dorazili sice unavení a s nezanedbatelnou časovou ztrátou, ale s nadějí pokračovat dál.

Pátá etapa byla klidnější jen naoko, utrhlo se oko, které drží jednu ze dvou kurt držících dvě pneumatiky, jež kamion s sebou veze. A na korbě se děly věci. Vzduchové vaky, kterými se zvedá auto v případě defektu, byly zapíchnuté do plachty. Montážní páky se během etapy taktéž utrhly a zmizely kdesi uprostřed pouště, aby je Leopold Paďour jedoucí s tatrou balai ("koště") za závodem a pomáhající všem závodníkům v nesnázích, pak našel, podobně jako obruč, kterou jsme ztratili při destrukci pravé zadní pneumatiky během čtvrté etapy.

Posádka kamionu s číslem 401 ale dorazila do cíle jako třetí a po dni odpočinku, srovnání myšlenek a načerpání sil dnes vyjela opět bronzovou pozici mezi kamiony. I když ztrátu smazává jen „opticky“, je šťastná, že závodí dále.

Poutavý a barvitý popis průběhu letošního ročníku Africa Eco race včetně výsledků najdete zde.

www.tomastomecek.cz
www.tomastomecek.cz
 

Publikováno: 05.01.2016

<<< zpět na přehled článků