Děkujeme všem závodníkům za přízeň a jedinečné zážitky v sezoně 2019!

 
žádný další závod není zadán...
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Intercontonental Rally

SEDOS Stavby a.s.

Automoto areál Ředhošť

PIRELLI

Tankodrom Milovice

Banner Baterie

D-PERFECT s.r.o.

Jeep

Zeppelin CZ s.r.o.

V 4 Catering

Sabe

Birell

BSB s.r.o.

ARO Manyjak PRAHA

Články

Sedmá dakarská etapa přinesla drama

Etapa s číslem 7 byla šťastná pro Macíka a Valtra, Martin Kolomý a Honza Veselý havarovali. Sedmička nepřála ani organizátorům a divákům. Druhá rychlostní zkouška byla zrušena kvůli silné bouřce a rozvodněné řece. A jeden z diváků zemřel po střetu se závodním automobilem.

Sobotní etapa měla vypsané dvě rychlostní zkoušky s celkovými 353 ostrými kilometry. Závodníci se z Bolívie vrátili do Argentiny. Na tuto část letošní rally nezapomene Martin Kolomý. Po 20kilometrové jízdě za Karginovem, který ho nechtěl pustitl, začal Rus zprudka brzdit. Kolomý brzdil také, ale řízení Tatry se zablokovalo a kamion najel do kamenů. Poškodil se chladič a zavěšení kabiny. Oprava trvala hodinu a půl. Kolomý do cíle dojel, ale na 40. místě a celkově klesl na 17.

Dařilo se ale jeho kolegovi Jaroslavu Valtrovi, který se dostal potřetí do TOP 10 na 8. pozici! A ještě příčku před ním zazářil Martin Macík ml., který se v etapové TOP 10 ocitl letos podruhé a poprvé vstoupil do průběžné TOP 10 na 9. příčce! Jaroslav Valtr je zatím 15.

Tomáš Vrátný se nevešel do první dvacítky, zapsal si 22. nejrychlejší čas, který ho průběžně pasoval na 20. místo. Z něj vyrazí do další půlky rally, po dni zaslouženého volna.

Na odpočinek se po sedmé etapě těšili i motorkáři. Rudolf Lhotský si ho určitě přál již o etapu dříve, protože v šesté spadl, jedné čtyřkolkářce pomáhal s obrácením stroje a do depa dorazil hodně vyčerpaný. Nicméně zabojoval a v sobotu skončil 78. (průběžně 85.). Jeho týmový kolega David Pabiška, který jede svůj desátý Dakar, byl po šesté etapě plný sil, chtěl zrychlit a posunout se v celkové tabulce. To se mu podařilo o jednu příčku, nyní je 38. (dojel 41.). Milan Engel se dostal na 39. místo, průběžně je 40. Nejrychlejším Čechem v jedné stopě byl opět Ondřej Klymčiw. Skončil 29. a neděli si mohl užít na 24. místě průběžně.

Dramatickou jízdu zažil Honza Veselý. Přehlédl zatáčku v prachu a ve 150 kilometrové rychlosti vylétl ven z trati. Motorka udělala tři salta, on ztratil vědomí. Když se probral, došel si pro značně zbědovanou motorku. Ale podařilo se mu dojel do cíle, byť na předpoledním 111. místě. A volnou neděli stráví opravami. Průběžně mu patří 78. pozice.

Automobilový tandem Martin Prokop a Jan Tománek stoupá vzhůru. „Kluci dnes předvedli skvělý výkon a i když včera opět převrátili svou toyotu a dnes tudíž startovali až čtyřiadvacátí, dokázali držet krok s elitou. Navíc předjeli několik aut a nakonec dojeli šestnáctí! První místo obsadil Carlos Sainz. Na toho Martin s Jendou ztratili 20 minut. V průběžném pořadí Rallye Dakar 2016 jsou stále osmnáctí,“ mají radost zástupci týmu.

Dařilo se i Mirkovi Zapletalovi, který se po sedmé etapě posunul o jednu příčku výše na 23. místo. Etapu zvládl jako 25., což je jeho druhý nejlepší letošní výsledek. Ten si zapsal i Tomáš Ouředníček s Pavlem Vaculíkem, kteří dojeli 44. a průběžně jsou 39. Letos poprvé celkově v první 40.

Dušan Randýsek s Rosťou Plným hodně ztratili kvůli technice. Buggyna s obsahem motoru 1000 ccm (kategorie T3 light) není schopná konkurovat strojům s pětinásobným obsahem. Na trati, kterou mají za sebou, byl potřebný hlavně výkon a vysoká koncová rychlost, proto Randýsek s rychlostí 110 km/hod nemohl konkurovat autům s rychlostí 170km/hod. Kvůli limitovanému servisnímu zázemí se nyní soustředí hlavně na to, aby dojeli. Po první půlce rallye jsou 81.

Po Aleši Lopraisovi již nepromluví do výsledků letošní Rallye Dakar ani Josef Macháček s Martinem Plechatým, které v šesté etapě na 281. km potkala závada na bugině a museli odstoupit.

www.buggyra.com
www.buggyra.com
 

Publikováno: 09.01.2016

<<< zpět na přehled článků