Předposlední díl OffROAD Maratonu se jede 21. října ve Vřesové u Sokolova.

 
OffROAD Maraton Vřesová (Sokolov)
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Intercontonental Rally

SEDOS Stavby a.s.

Automoto areál Ředhošť

PIRELLI

Banner Baterie

Tankodrom Milovice

D-PERFECT s.r.o.

Dajbych s.r.o.

Phoenix Zeppelin

Jeep

Journeyman

Tiskárna Macík

V 4 Catering

Sabe

Birell

PILA OK

BSB s.r.o.

ARO Manyjak PRAHA

Články

Španěly provětral motorkář Kalát, první auto patří Wings

Africká Intercontinental Rally překročila mauretánské hranice. V sobotu 28. ledna závodníci dojeli do Dhakly, kde proběhlo slavnostní vyhlášení kratší verze závodu. Většina jezdců ale míří dále k senegalskému Růžovému jezeru.

Mauretánie je tradičně územím bez kvalitního spojení, takže nyní víme, jak si vedou naši závodníci po šesti etapách.

Mezi Španěly v jedné stopě udělal vítr Jiří Kalát (Czech Beer Rally Team), který se držel na druhé příčce mezi motorkami i absolutně. Na prvního Antonia Valero ztrácel 3,5 hodiny. Nicméně Valero skončil v kratší verzi závodu, a tak Kalát vyjížděl do sedmé etapy z prvního absolutního místa! Skvěle jel i další český motorkář Jiří Vepřek (CZ), třetí v plné verzi závodu i absolutně a Martin Plechatý (Czech Beer Rally Team) na čtyřkolce, který se v tabulce objevil hned za Jirkou Vepřekem se zhruba 1,5 hodinovou ztrátou. Protože jeho přímý soupeř v kategorii Mirek Nepraš už skončil, Martin se srovnává s ostatními jezdci bez rozdílu stroje.

V první desítce pořadí závodníků, která míří až k legendárnímu Růžovému jezeru, je také motorkář Michal Pěkný (Running moto) a Lukáš Kočajnar (Wings team moto). Kolem 14. místa absolutně se pohybuje Lukáš Černý na své KTM 450. Zatím nevíme proč, ale v závodu už nepokračuje Erik Mikulášek (Wings team moto).


Všechna auta jsou v absolutním pořadí seřazená za motorkáři. A první polovinu rally rozhodně neměla zadarmo. Dle zpráv, které se k nám dostaly, všem dala zabrat zejména etapa 27. ledna z Ichtu do Smary. V etapě uvízli Dánové a zhruba dva kilometry byl v písku zaseknutý také Pavel Režný s dcerou Pavlínou z Wings teamu. Nejdéle se na trase zdrželi Ondra Nachtigall s Danem Böhmem (Wings OffROAD Maraton), kteří asi 20 km před cílem čekali s proraženou nádrží, bez nafty a s vybitou baterií na záchranu. Ta přijela až ve čtyři ráno v podobě wranglerů, v prvním seděl Petr Samek a Ivo Velíškek a v druhém byl Marek Svoboda. Auto rozpohybovali alespoň do nouzového režimu, takže posledního kontrolního bodu a cíle dosáhli pouze na volnoběh redukované rychlosti až kolem osmé hodiny ráno. A protože se nepovedlo auto plně zprovoznit do startu, tak využili tzv. žolíka. Aktuálně jsou desátí. I další pořadí po šesté etapě uvádíme mezi závodníky, kteří jedou až k Růžovému jezeru.

Perné chvilky prožila i posádka Wogo teamu s Mirkem Goubejem za volantem. Navigátorka Lada Semenovová napsala: „Třicet kilometrů před cílem nám nedopřálo řečiště, utrhl se pod námi břeh a auto skončilo na boku. Několik kamarádů soupeřů se nám snažilo pomoci, ale dostali jsme ho jen do velmi nestabilní polohy našikmo na břeh. Byli jsme tam od pěti hodin a v jedenáct večer k nám dorazila pomoc. Přijeli pro nás kluci, co nejedou závod, ale verzi adventure. Všem, co se snažili pomoci, děkujeme! Následovaly dlouhé opravy, protože vytekl olej z motoru. Do bivaku jsme dorazili až ve čtyři hodiny ráno.“ Po dvou hodinách spánku se ale posádka postavila na start – i když s koly šejdrem a bez zadního skla, kterým šel všechen prach dovnitř. Po šesté etapě byli sedmí.


Prasklá brzdová hadička, která mohla způsobit pořádnou lapálii, potrápila Radima Baculíka a Karla Černého (Wings team – RRAuto). V páté etapě tak nabrali velkou penalizace, ale závadu přežili ve zdraví a pokračují dále. Šestou etapu pojali spíše pohodově a navíc pomáhali slovenskému motorkáři, který se zranil a musel odletět domů.

Vskutku dobrodružný den v cíli okomentoval i Kamionservis (krátce po půlnoci): „Dnešní etapa se opět povedla. Trať byla totální devastace, proto padlo rozhodnutí a náš závod se proměnil v nádherný výlet. Zřejmě dobrá volba, v cíli chybí asi polovina aut.“ Kamionservis je aktuálně pátý.

Pojďme ale na první tři nejlepší, což je pro české fanoušky skvělý pohled: na prvním místě mezi auty je aktuálně nissan Tomáše Lukasíka a Honzy Režného (Wings team car), kterému „šlape na paty“ dánský bowler. Na Čechy ztrácí 25 minut. Hned třetí příčka patří loňským vítězům Karlu Maříkovi a Tomáši Kutmonovi s toyotou (Speed company). Ti jsou lehce přes tři hodiny za vítězi.


Hned za nimi se srovnaly vozy Alimax Racingu, úspěšnější Vladimír Macourek a David Ondráček v mitsubishi na pátém místě a za nimi Aleš a Michal Černí s buginou Can-Am Maverick (UTV). Jejich přímý soupeř Dušan Randýsek v Arctic-Catu (RP Interier) má na Černé více než 4hodinovou ztrátu.

Wings s Pavlem Režným za volantem jsou šestí za Kamionservisem. Wogo team sedmý před Endeavourem Jakubů Krofiana a Rückla. 10. Ondra Nachtigall, 11. Marek Svoboda s Adamem Šabatou, 12. 2DW ALPHA Petra Sobotky a Michala Krotkého, 13. Wings s Radimem Baculíkem.


Tomáš Lukasík a Honza Režný pod křídly Wings.
Tomáš Lukasík a Honza Režný pod křídly Wings.
 

Publikováno: 30.01.2017

<<< zpět na přehled článků