Děkujeme za krásné závodění v letošní sezoně a podporu při veselých i náročnějších okamžicích. Všem tleskáme. :-)

 
žádný další závod není zadán...
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Intercontonental Rally

SEDOS Stavby a.s.

Automoto areál Ředhošť

PIRELLI

Banner Baterie

Tankodrom Milovice

D-PERFECT s.r.o.

Dajbych s.r.o.

Phoenix Zeppelin

Jeep

Journeyman

Tiskárna Macík

V 4 Catering

Sabe

Birell

PILA OK

BSB s.r.o.

ARO Manyjak PRAHA

Články

Déšť ve Vřesové potrápil automobilové posádky

Sedmý díl OffROAD Maratonu se odjel uplynulou sobotu 21. října na důlní haldě ve Vřesové na Sokolovsku. Čtyřkoláři a motorkáři letos naposledy závodili tři hodiny, auta pět hodin. Místní trať stejně jako loni přinesla ideální počasí pro offroadové zápolení. Cílem jako první profičel motorkář Petr Trávníček a čtyřkolkář Juraj Varga. Auta ovládl Selm Morava racing s buginou.

Na maraton ve Vřesové se jako první chystali čtyřkolkáři. Na trať se postavili ještě za šera, ale už při zaváděcím kole se pořádně rozednilo a jezdci ve dvou stopách naplno vydali do tříhodinného klání. Trať měřila 4,5 kilometru a oproti loňskému ročníku byla ochuzena o výjezdy a sjezdy dobře viditelné z depa. Kus členité trati ale přibyl v níže položené části lemované stromy.

Předchozí klání v drnovické pískovně trochu provětralo výsledky a letos poprvé z pozice absolutní jedničky startoval Ondřej Fišar z Quadu Nová Paka. Po zaváděcím kole poznamenal: „Dnešní závod bude určitě rychlý, nechám se překvapit. Povrch je perfektní.“ Ideální podmínky a možnost dalšího triumfu ale zhatily problémy se strojem, které Ondřeje nakonec odsunuly na 7. místo celkově. Technika zklamala také dakarského závodníka Zdeňka Tůmu z Barth racingu, který z vedoucí skupiny čtyřkolkářů odstoupil po necelých dvou hodinách. Zato slovenský jezdec Juraj Varga z Varga Motorsports jel bez problémů. Brzy se dostal na špici a vedení už nepustil. Jako jediný zvládl 34 kol. V cíli se otevřeně radoval: „Vynikající, lepší to být nemohlo. Všechno vyšlo, jak mělo. Martin Miřejovský měl před závodem náskok asi pěti bodů, a tak jsem musel být první. Vše vyšlo, jak mělo.“

O kolo méně si zapsali další dva jezdci v pořadí. Radek Porš (Quadpoint Racing team – CZ Auto) ke zlatu z Šiklova mlýnu a stříbru z Milovic vybojoval další pohár za druhé místo. Zmiňovaný Martin Miřejovský (Team Max II) měl závod parádně rozjetý, ale pak ho začal zlobit stroj a udržet špičku mu dalo hodně práce. V cíli byl rád za bronz. Navíc uznal, že „soupeři jeli opravdu pěkně“. Skvělý výsledek předvedl Jan Zderčík mladší, nejrychlejší závodník z pohárové třídy na pátém místě celkově. Za ním skončil nejlepší veterán Martin Kuchař z Enduro Teamu Velká, třetí absolutně nejlepší jezdec z Drnovic. Rychlá trať nahrávala spíše sportovním strojům, nicméně do první desítky se propracoval také Michal Vágner z týmu Čtyřkolky Tišnov, první mezi mistrovskými 4x4.

Motorkáři se na startovní rošt chystali na 11. hodinu. Zpoza mraků prosvítalo slunce, které jen potvrdilo ideální podmínky na maratonskou tříhodinovku. Na start po pádu v Drnovicích chyběl legendární Lubomír Vojkůvka zvaný Vojta, kterého naražená žebra zatím nepustila do závodní stopy. Petr Trávníček (Moto Trávníček – Kovoděl Janča) tak věděl, že pokud ho neopustí forma ani výkon stroje, upevní svoji pozici na čele absolutního pořadí. „Mrzí mě, že tu Vojta není. Soupeřit budu zřejmě hlavně s Tomášem Coubalem, nebo možná ještě s nějakým místním jezdcem. Chci být první, tak od začátku pojedu naplno. Doufám, že mi síly vydrží,“ poznamenal Petr na startu. A síly vydržely. Během maratonu nasčítal 37 kol a o kolo za sebou nechal všechny soupeře. Trať byla hodně rychlá, jak později Trávníček poznamenal, jelo se „na šestku, plný plyn“. Trasa příliš složitá nebyla, ale zrádné se ukázaly výjezdu, pokud se na nich objevilo více jezdců.

Největší rival Tomáš Coubal z JM Motors nebyl v ideální fyzické formě, ale i tak dosáhl na stříbro. V samém závěru se na třetí pozici absolutně dostal Karel Brabec z Motokrosu na Cechu, který o 12 sekund porazil Martina Prokeše - vítěze mistrovské třídy E1. Letošní čtvrté prvenství v kategorii veteránů slavil celkově pátý Miroslav Pavlík z Enduro teamu Velká. Nejrychlejší pohárovou motorku dovezl do cíle Filip Boháč z TJ Sokol Krásné Pole. Během hodinového soupeření starších juniorů byl nejlepší Kimi Skřivan z Kdyně.

Závody dětí a mladších juniorů se konečně obešly bez deště. Jejich jednodušší trať vznikla na nové spodní části mezi stromky. Nejmenší offroaďáci tak zápasili zejména s prudším výjezdem do kopce, na který potřebovali dokonalý soulad s výkonem svého stroje.

Dětské čtyřkolky ovládl Max Timoš z KM Racingu. O jedno kolo porazil Jendu Květoně (HEC Klub enduro) a další kolo ztrátu měl Maxmilián Ušela. Maxovi Timošovi se dařilo i mezi mladšími juniory, odkud si odvezl stříbro. Dramatický souboj svedl s Tadeášem Rejdíkem z KB Systemu, který ho porazil o necelou sekundu! Max Ušela byl třetí a v sobotu tak získal dva bronzové poháry.

První dvě místa v obou kategoriích motorek obsadili první Mirek Franče (Trejnado s.r.o.) a Jonáš Maur (Hec Klub Enduro). Jako třetí je z dětí doplnil Matěj Kolitsch a z mladších juniorů Tomáš Andres (Tomycar s.r.o.).

Po nervy drásajících soubojích se na svoji poslední pětihodinovku v sezoně připravovaly automobilové posádky. Plánový start ve čtyři odpoledne se vydařil a 17 vozů vyrazilo vstříc svému maratonu. Počasí sice bylo zpočátku velmi příjemné, ale už po hodině se začaly objevoval první kapky a s přibývající tmou přišly vydatnější přeháňky. Střídající proudy vody byly pro některé posádky požehnáním, pro jiné ale „pohromou“. Podle obutých pneumatik, jízdních vlastností vozů a umu řidičů se začalo proměňovat pořadí. 

Mezi speciály do dvou litrů bylo právě bahno „kámenem úrazu“ pro OM Racing. Jeho kola nejsou vhodná do takového terénu, a když se spustil vydatný déšť, okruh mu trval dvojnásobnou dobu než obvykle. Přesto tým se Suzuki Jimny vybojoval 2. místo v kategorii za 33 kol. O jedno kolo porazil třetí KB System offroad team se Suzuki Samurai a startovním číslem 171. Tento vůz šlapal jako hodinky a v depu zastavoval jen na střídání a tankování. Jinak tomu bylo u druhého auta KB Systemu, kterému v době první průtrže mračen přestaly jít stěrače. A protože se závadu nepodařilo opravit, byli nuceni kvůli bezpečnosti závod předčasně ukončit. Kategorii opět ovládlo Autocentrum Luňák, kterému to v blátě jede jedna radost. Déšť byl pro něj požehnáním, jak v cíli přiznal Tomáš Luňák: „Když bylo sucho, byla hodně tvrdá trať. A protože soupeři nasadili vysoké tempo, těžce jsme je doháněli. Ale když začalo pršet, byla trať uklouzanější, měkčí a obtížnější – nesměla se udělat chyba. To nás ale baví, a i když byl závod extrémně těžký, dopadli jsme skvěle.“

Speciály nad dva litry dovedl do cíle Wings team s Broučkem. Tým v modrém vyměnil motor svého letitého závoďáka a předvídavě ho obul do mokra. A on je zaslouženě odměnil. Celkem 37krát projel kolem časomíry a tým obohatil o zlatý pohár. Wogo team na největší pohár ztratil pouhé kolo. Letos poprvé si dojel pro stříbrný pohár. Doma už má z aktuální sezony dvě bronzové a jednu zlatou trofej. Offroad centrum Jase vlastní sbírku čtyř stříbrných a jednoho zlatého poháru. A po Vřesové k nim přidal ještě bronz. Tým se na něj dost nadřel, protože auto obuté do sucha bylo na blátě skoro nezvladatelné.   

Bahno a nevhodné pneumatiky ztížily cestu za lepším výsledkem také třetímu Quadservisu Špak – Papá buggy teamu mezi speciály do litru. „Klouzalo to a klouzalo,“ řekl Dušan Padevět. Na prvních dvou příčkách se honili Andy Motors Racing team a Selm Morava Racing. Souboj Polarisu a Can-Amu nakonec dopadl lépe pro stroj původem z Kanady. Selm Morava Racing tak porazil Polaris Andy motors teamu o jedno kolo a letos poprvé si splnil sen o zlatu. Za volantem seděl talentovaný Martin Müller mladší, který zkrotil své emoce a dokázal, že z něj roste závodník, který umí naplno bojovat se špičkou během celého maratonu. „Snažil jsem se jet na jistotu, abych buginu nerozbil o strom, jak to mám ve zvyku z jiných závodů,“ sebekriticky poznamenal v cíli a poděkoval tátovi, jmenovci Martinu Müllerovi, díky kterému může závodit. Jeho 43 kol odpovídá 194 kilometrů. Selm Morava racing je aktuálně druhý mezi buginami a čtvrtý v absolutní pořadí.

Amatérský souboj proběhl mezi Lego teamem Kdyně a letošním nováčkem Taurusem. Ten se v půlce sezony vyšvihl do čela průběžné tabulky a už z něj nespadl. Říjnové závodění mu ztížila oprava benzinové hadice a hlavně nízký podvozek, se kterým už bojoval v předchozích Drnovicích. Auto sice trochu upravil, ale větší změny dělat nebude. „Jestli dobře počítáme, sezonu už máme vyhranou. A protože do příštího roku přemýšlíme o razantnějších změnách, letos už dojedeme s tím, co máme,“ potvrdil Bohuslav Nechanický. A spolu s týmem převzal stříbrný pohár. Zlato tak putovalo do Lega teamu Kdyně. Petr Hauptmann sice během závodu skoro přišel o hlas, ale celý zářil. Auto jelo parádně a závody si tým vždy užije na maximum.

Všechny výsledky najdete zde.

Finálový závod se jede 11. listopadu v Ředhošti v okrese Litoměřice. Na motorkáře a čtyřkolkáře čeká dvouhodinovka, na auta 4 hodiny. A večer tradičně proběhne vyhlášení celé sezony OffROAD Maratonu 2017.





 

Publikováno: 25.10.2017

<<< zpět na přehled článků