Druhý závod OffROAD Maratonu se jede 21. dubna v Pístovských mokřadech u Jihlavy.

 
OffROAD Maraton Janovice nad Úhlavou
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Intercontonental Rally

SEDOS Stavby a.s.

Automoto areál Ředhošť

PIRELLI

Tankodrom Milovice

Banner Baterie

D-PERFECT s.r.o.

Jeep

Zeppelin CZ s.r.o.

V 4 Catering

Sabe

Birell

BSB s.r.o.

ARO Manyjak PRAHA

Články

OffROAD Maraton oficiálně zahájil sezonu

V úterý 13. března v Praze oficiálně odstartoval 19. ročník OffROAD Maratonu. Hosty byli nejen dakarští jezdci, kteří brázdí českými tratěmi. Všichni přítomní se shodli na tom, že se už těší, až sezona vypukne i v terénu. Přestože některé závodníky zatím brzdí zranění.

První závod letošního ročníku se jede v sobotu 24. března v Šiklově mlýně na Vysočině. Na závodníky terénních aut, motorek a čtyřkolek čeká oblíbená trať s rychlými i náročnějšími úseky, například každoročně obávanými pařezy v lese. Na další porce kilometrů se těší loňští automobiloví vítězové jednotlivých kategorií RP Interier, Autocentrum Luňák, Wings team a Taurus. Motorku ladí absolutní vítěz v jedné stopě Petr Trávníček (Aroma Gold team), který loni poprvé dosáhl na nejvyšší příčku, stejně jako čtyřkolkář Juraj Varga (Hoffer Quad Racing Team), jemuž se podařilo v dramatickém finále porazit mnohonásobného mistra OffROAD Maratonu Martina Miřejovského. Na českých offroadových tratích změří své síly také dakarští rallye závodníci, například Josef Macháček, Rostislav Plný, Zdeněk Tůma nebo Rudolf Lhotský, který se po vyléčení zranění chystá jezdit na motorce i čtyřkolce. Stejně jako v minulých letech proběhne osm závodů na různých místech České republiky.

„Po loňském premiérovém začátku v Šiklově mlýně zde startujeme i letos. Osvědčilo se nám zázemí westernového městečka a dobře členitá trať, která po zimě prověří každého závodníka,“ uvedl k prvnímu klání ředitel OffROAD Maratonu Ondřej Nachtigall. K letošní sezoně dále uvedl: „Zaměřili jsme se na odladění nedostatků v měření závodníků. To je pro nás priorita. Novinkou je, že budeme vyhlašovat také ženské závodnice – vždy tři nejlepší mezi motorkami a tři nejlepší mezi čtyřkolkami bez rozdílu kategorie. Upravili jsme také rozdělení bodů mezi motorkáře a čtyřkolkáře tak, aby jezdci opravdu závodili až do konce,“ dodal Nachtigall.

Změna se týká nastavení bodování. Plné bodové hodnocení dle pořadí dostane každý, kdo ujede minimálně 30 % výsledného počtu kol vítěze dané kategorie. V případě nedodržení tohoto limitu je bodový zisk poloviční. Podobný systém už úspěšně funguje mezi auty. Zde týmy získávají plný počet bodů při 35 % počtu kol vítěze v kategorii a pokud nedosáhnou ani na 10 %, končí bez bodu.

První závod OffROAD Maratonu v Šiklově mlýně odstartují v 7:30 čtyřkolky. Pojedou dvě hodiny. V 10:00 se do stejně dlouhého klání pustí motorkáři. V obou závodech jedou i starší junioři (12 až 14 let) na 30 minut. Mezi 12:30 a 13:30 se na jednodušší trati předvedou děti a mladší junioři. A ve 14:00 zaburácí motory všech automobilů, které svedou čtyřhodinový boj.

V kalendáři závodů jsou známá místa, ale některá změnila termíny. Hned druhý díl seriálu se jede v Pístovských mokřadech u Jihlavy, které se prohodily s Janovicemi nad Úhlavou.

Mokřady měly loni premiéru a do historie vstoupily jako závod s největším počtem najetých kol. Kvůli zajištění bezpečnosti v neproniknutelném prachu se totiž kus trati musel zavřít a tím neplánovaně zkrátit. „Po dohodě s místními organizátory plánujeme rozšíření trati, o které jsme usilovali už loni, ale nebylo možné. Letos by vše mělo klapnout a jezdci si pořádně užijí první tříhodinovku sezony,“ objasnil šéf OffROAD Maratonu.

Po Janovicích nad Úhlavou se všichni vydají do Dobřan, kde auta absolvují už 21. ročník 24hodinovky. Od prvního ročníku stále na stejné trati, která se za ta léta poměrně hodně změnila.

„Každý rok jsou nějaké inovace nebo úpravy. Tentokrát nebudeme startovat v pravé poledne, ale kvůli jiné akci posouváme start až na druhou hodinu. Takže lehce přeházíme harmonogram a získáme větší prostor pro závod dětí a mladších juniorů. A ještě chystáme netradičně na pátek malý ´večírek´,“ zve v předstihu Ondřej Nachtigall. Závod se jede 23. – 24. června a předchází mu dvouhodinovka motorek a čtyřkolek.

Kalendář druhé půlky sezony se proti loňsku mění u nejdelšího závodního víkendu. Čtyřhodinovka motorek a čtyřkolek a 10hodinovka aut se nepojede v Milovicích, jak bývalo zvykem v posledních letech, ale ve Vřesové na Sokolovsku. Závodníci tak při svém vyčerpávajícím klání trochu změní zajetou stopu. Poté následuje tradiční pískovna v Drnovicích v okrese Blansko, loni nejblátivější závod za poslední roky. Následují Milovice a finální trať v Ředhošti s předzvěstí zimy a se závěrečným vyhlášením sezony.

Kalendář OffROAD Maratonu 2018

24. března Šiklův mlýn (okr. Žďár nad Sázavou)
21. dubna
Pístovské mokřady (Jihlava)
19. května
Janovice nad Úhlavou (Klatovy)
23. – 24. června
24hours Dobřany (Plzeň)
25. – 26. srpna
Vřesová (Sokolov)
22. září
Drnovice (Blansko)
13. října
Milovice (Nymburk)
10. listopadu
Ředhošť (Litoměřice)

Oficiální zahájení 19. ročníku OffROAD Maratonu proběhlo v Paze za účasti dakarských závodníků a absolutně nejlepší automobilové posádky loňského ročníku mimo buginy. A protože se úterý 13. března trefilo do narozenin pětinásobného dakarského vítěze Josefa MACHÁČKA, došlo i na sfoukávání svíčky.

Matador dálkových soutěží byl v dobrém rozmaru a ke svému věku uvedl, že se cítí skvěle a všem svým vrstevníkům by přál, aby se cítili stejně. V podobném duchu pokračoval v reakci na svůj předem ohlášený konec závodní kariéry. „Samozřejmě to souvisí s věkem. Nechci ničit mladé jezdce, kterým připravím dvojí trauma – první, když je předjedu a druhé, když zjistí, že je porazil děda,“ usmíval se od ucha k uchu Macháček. S vážnou tváří pak přece jen připustil, že otázka dalšího dakarského klání není úplně uzavřená. I když jen fyzička rozhodovat nebude. „Kdyby organizátoři překvapili s trasou, která by zaujala čili vedla jako například nyní nastíněná Ekvádor - Peru - Chile, tak bych o tom uvažoval. Jenže je tu ještě jedna důležitá věc – mě nevadí závod ani věk, ale nerovné podmínky na Dakaru, kde francouzský pořadatel klade na jezdce profesionální požadavky a sám se chová jako amatér,“ uzavřel jezdec, který se letos objeví i na českých tratí maratonu.

Offroadoví fanoušci se mohou těšit i na čtyřkolkáře Zdeňka TŮMU. Dvojnásobný účastník Dakaru (2017 - 12., 2018 - 15.) bude letos na českých tratích opět jako doma. „Už se těším, že sednu na čtyřkolku a začnu na ní řádit. Absolvuji celý seriál, protože nepojedu žádné zahraniční závody. Jsou finančně náročné a také chci dokonale připravit dakarský stroj, což mi zabírá dost času,“ shrnul urostlý jezdec, který patří mezi jasné zastánce suchých tratí, ale v blátě mívá ke svému překvapení dokonce lepší výsledky než za sucha.

Pozici absolutního lídra mezi auty v loňském roce obhájil Rostislav PLNÝ s týmem RP Interier. Talentovaný závodník začínal jezdit na čtyřkolce, na českých tratích dominuje s buginou a jako navigátor kamionu úspěšně absolvoval Africe Eco Race i Rallye Dakar. Právě loňský ročník nejtěžší soutěže světa mu ale přinesl nepříjemné zranění. „Moje sezona je zatím otevřená kvůli zdravotními stavu. Trápí mě krční páteř, která bolela už na konci Dakaru, ale rozjelo se to až při návratu domů. Teď čekám na výsledky a posouzení doktorů, zda bude operace, nebo ne. Nicméně v tuto chvíli už je jisté, že začátek Offroad maratonu nestihnu. A podle mě, když se bude hodně dařit, bych první závod mohl jet až po prázdninách,“ smutně poznamenal Plný, který je také mentorem své dcerky, jež jde v jeho závodních stopách.

Bugině Rosti Plného loni nejvíce konkurovalo Autocentrum Luňák, které vyhrálo svoji kategorii speciálů do 2 litrů a absolutně skončilo druhé. Skvělého výsledku se dočkalo po dvou letech od změny vozu. „Auto jsme kupovali starší. Bylo určené na jiný druh závodu, což ukázal začátek sezony 2016. Nastoupili jsme s velkými ambicemi, ale první polovinu sezony jsme byli hodně frustrovaní, řešili jsme hodně problémů. Na druhou stranu jsme dojížděli. Postupně jsme auto vyztužili, vychytali nedostatky a posunuli se na špici,“ připomněl začátek cesty k úspěchu šéf týmu Tomáš LUŇÁK. Cíl pro letošní rok má jasný. Dojíždět všechny závody s dobrým umístění v absolutním pořadí.

Oficiální uvedení v Praze, foto: Jirka Jonáš.










 








 








 








 








 








 








 








 




 

Publikováno: 14.03.2018

<<< zpět na přehled článků