Děkujeme všem závodníkům za přízeň a jedinečné zážitky v sezoně 2019!

 
žádný další závod není zadán...
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Intercontonental Rally

SEDOS Stavby a.s.

Automoto areál Ředhošť

PIRELLI

Tankodrom Milovice

Banner Baterie

D-PERFECT s.r.o.

Jeep

Zeppelin CZ s.r.o.

V 4 Catering

Sabe

Birell

BSB s.r.o.

ARO Manyjak PRAHA

Články

Offroaďáci opět zápasili s horkem v prašném pekle

Pátý díl Offroad maratonu se odehrál ve Vřesové na Sokolovsku. Na motorkáře a čtyřkolkáře čekala nejnáročnější klání sezony na čtyři hodiny. Auta odjela svůj druhý nejdelší maraton v délce 10 hodin. Trať na místní důlní navážce měřila 5,5 kilometru a nabídla výjezdy, sjezdy, zatáčky a velmi rychlé úseky.

Největší výzvou pro všechny jezdce byla nejen délka závodu, ale také horko a prach. V něm se nejlépe zorientoval Andy motors racing, který v sobotu 31. srpna s přehledem zvítězil absolutně. Ujel 91 kol, tedy 500 kilometrů. Největším konkurentem mu byl celkový vítěz letošní 24hodinovky Quadservis Špak – Solitera racing team. Na hlavní trofej ztratil dvě kola. Prvenství mezi speciály do dvou litrů opět vyjel Indruch offroad team a nad dva litry KB System offroad. Čtyřkolkářský skal získal 18letý Radek Porš (Quadpoint Racing team – CZ auto), který se stal nejmladším vítězem offroadové čtyřhodinovky. Motorky ovládl Jaroslav Chládek (Brumla racing).   

Otvírák druhé poloviny sezony se dle loňské premiéry konal na přelomu srpna a září opět v Karlovarském kraji. Bylo jasné, že horké počasí změní taktiku některých posádek a budou střídat častěji, než měly v plánu. Nejčastěji v autě vydržely dvě hodiny.

Rychlý závod vyžadoval obrovské soustředění a jezdeckou předvídavost. Týmy se i při svižném tempu snažily šetřit techniku a síly posádek. Mezi speciály do dvou litrů se to nejvíce dařilo Indruch offroad teamu se 67 koly, který pokračuje v sérii prvních míst a má nakročeno k letošnímu mistrovskému titulu. Speciály nad dva litry dovedl do cíle velký speciál KB System offroad teamu, který nasčítal 71 kol. Letos první zlato v kategorii i absolutně vybojoval Andy motors racing mezi buginami, kterému časomíra napočítala 91 okruhů. O dvě kola předstihl Quadservis Špak – Solitera racing team.

První zářijová neděle se probudila do slunečného rána. Bylo jasné, že dvojnásobný počet bodů za čtyřhodinovku nebudou mít motorkáři a čtyřkolkáři zadarmo. Radek Porš (Quadpoint racing team – CZ auto) se do klání pustil naplno a s obrovským vyčerpáním a zraněnou rukou porazil zbytek startovního pole. Najel 39 kol, kterými o jeden okruh porazil druhého Michala Vágnera (čtyřkolky Tišnov). Nejrychlejší stroj 4x4 ovládal týmový kolega Vágnera Adam Bezděk (Čtyřkolky Tišnov). Mezi veterány zářil Dušan Novotný z Kaskadér racing teamu.

Pomyslný titul z nejdelšího závodu sezony obhájil motorkář Jaroslav Chládek (Brumla racing), který zvládl 41 kol, tedy 225 kilometrů. O jedno kolo méně měl Tomáš Coubal (Tyros – Autoservis Coubal). Obrovská smůla potkala jednoho z favoritů Jiřího Kelicha (Kestone racing), který krátce po startu za prvním hupem spadl a skončil v rukou zdravotníků. Závod pro něj skončil a je otázkou, jak bude vypadat zbytek sezony. Vítězem mistrovských E1 byl Petr Maršálek (Maršálek Motorsport – Rajhrad), pátý absolutně. Ve veteránech nejvíce slavil Josef Batelka (SKP Nymburk).

 Podrobnější reportáž připravujeme.
Všechny výsledky najdete zde.





 

Publikováno: 02.09.2019

<<< zpět na přehled článků