Děkujeme všem závodníkům za přízeň a jedinečné zážitky v sezoně 2019!

 
žádný další závod není zadán...
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Intercontonental Rally

SEDOS Stavby a.s.

Automoto areál Ředhošť

PIRELLI

Tankodrom Milovice

Banner Baterie

D-PERFECT s.r.o.

Jeep

Zeppelin CZ s.r.o.

V 4 Catering

Sabe

Birell

BSB s.r.o.

ARO Manyjak PRAHA

Články

Offroaďáci bojovali na tvrdých písečných roletách

Šestý díl Offroad maratonu proběhl v sobotu 28. září a vůbec poprvé v bývalém vojenském prostoru Pánov poblíž Hodonína. Závodníky na terénních motorkách, čtyřkolkách a v autech zde čekala 5,6 kilometrů dlouhá trať, která byla plná tvrdých rolet.

A jezdcům dávala pořádně zabrat. V jedné stopě si nejlépe vedl Tomáš Coubal, na čtyřkolce Martin Miřejovský a v autech kraloval Aroma Gold racing v bugině. Prvním „klasickým“ autem v cíli byl Oldmobil Def racingu, vítěz speciálu nad dva litry.

Podzimní zápolení na jihu Moravy odstartovali motorkáři v půl osmé ráno. Na devadesát strojů vyrazilo kupředu, včetně favoritů z první lajny: například Jaroslava Chládka, Tomáše Coubala, Filipa Boháče nebo Romana Krejčího, který se po 10 letech připravuje na Rally Dakar 2020. Jaroslav Chládek (Brumla racing) se suverénně dostal do vedení a mezi nejlepšími držel většinu závodu. Ale tři kola před koncem mu došel benzín a spadl až na celkové 26. místo. Malý problém s nedostatkem benzinu, který na písečných roletách rychle „mizel“, měl také Roman Krejčí (Bo Beton team). Nestál ho ale tolik času jako Chládka, a tak nakonec projel po šachovnicovým praporem jako absolutně druhý. Ze zadních pozic se dopředu během tří hodin propracovával Tomáš Coubal (Tyros – Autoservis Coubal), který profičel cílem jako první s tříminutovým náskokem na zbytek startovního pole. Výsledkem si upevnil letošní seriálové vedení. Nejrychlejší dvojici pronásledoval třetí Filip Boháč (TJ Sokol Krásné Pole). Jako čtvrtý dojel Petr Trávníček, vítěz mistrovských E1. Veterány dovedl do cíle Daniel Neumann (Moravský enduro team), pátý muž absolutního pořadí.

Čtyřkolkáři ukončili svoji rozcvičku hodinu před polednem, kdy vyrazili také do tříhodinovky. Nejlépe odstartoval Radek Porš (Quadpoint Racing team – CZAuto) následovaný Martinem Miřejovským (KRTZ Motorsport). To byl jen začátek stíhací jízdy, kdy si zhruba pětičlenná skupina měnila pozice v čele závodu. Vyčerpávající souboje nakonec dotáhl vítězně do cíle letošní lídr Martin Miřejovský. Po třetím místě ve vřesovské čtyřhodinovce si tak spravil reputaci a na své konto přihodil další plný počet bodů, kterým jen upevnil vedení v mistrovských sportkách i v absolutním žebříčku dle počtu kilometrů. V cíli přiznal, že i když se po dlouhé době konečně neprášilo, trať byla velmi náročná a ukázalo se na ní, kdo opravdu umí jezdit a vydrží – se strojem, fyzicky i psychicky. Závodníci byli v cíli vyčerpaní a jejich dlaně „zdobily“ rozedřené mozoly. Miřejovský zvládl 26 kol. O kolo méně si zapsal Radek Porš, který zhruba o půl minuty porazil třetího Michala Vágnera (Čtyřkolky Tišnov). Veteránskou kategorii ovládl Kaskadér racing team. První byl Dušan Novotný, který si pro nejcennější trofej dojel letos popáté. Hned za nim skončil Miroslav Knot. V kategorii 4x4 se ukázalo, že i když se závod nedaří podle představ, je dobré ho dojet až do konce. Milana Laminu hodně zlobila čtyřkolka, která dle jeho slov „spíše nejela“, ale vytrvalým kroužením se dopracoval k největšímu poháru.

Krásná přehlídka 23 automobilů se konala po čtvrté hodině odpoledne. Vozy vyrazily vstříc pěti hodinám a už při sledování předchozích klání věděli, že je jízda bude hodně bolet. Trpěly hlavně posádky v „klasických“ vozech, které nemohly „létat“ po vrškách rolet jako buginy a na tvrdé trati se houpaly nahoru a dolů. Když odešly tlumiče, byly nárazu hodně nepříjemné.

Na prvních příčkách se od prvních minut honily buginy. Této tradiční podívané se zúčastnil i Polaris team, kterému ale ve třetím kole praskl zadní tlumič pérování a další čtyři hodiny jen odkroužil. Za ním jedoucí Aroma Gold racing zažil úplně jiné klání. Broněk Janča nastupoval do závodu s nemocí, kterou tlumil antibiotiky. Ale po pěti hodinách byl jako vyměněný, „prý se během závodu vypotil a uzdravil“. Jako lék na něj určitě zapůsobilo hned několik faktorů: první místo absolutně, jízda bez oprav a skvěle fungující tým. Prostě závod snů. Na defekt pneumatiky před cílem doplatil Quadservis Špak – Solitera Racing, který si brousil zuby na zlato, ale nakonec bral všemi deseti stříbro. Celkových 42 kol najel také třetí Andy motors Racing, který měl 5minutovou ztrátu. V kategorii speciálu do litru je nyní první Quadservis Špak – Solitera Racing (99 bodů), na druhou pozici poskočil Aroma Gold racing (96 b), třetí je Andy motors (93 b) a o pouhý bod méně má Polaris team. V následujících dvou závodech to vypadá na pořádnou „bitvu“.

Ve speciálech nad dva litry toužil po plném počtu bodů KB System offroad team. Jeho taktika se mu dařila – hlídal si dobře jedoucí Offroad centrum Jase a jel na jistotu. Plány mu ale zhatil Matěj Šrajer, který po dvou hodinách sedl do Oldmobilu Def Racingu, jež se do té doby držel v pozadí, a vyrazil kupředu. Na jeho nástup už Červení nedokázali zareagovat a skončili druzí. Def Racing byl nejen vítězem v kategorii, ale také nejrychlejším „klasickým autem“ na trati poblíž Hodonína. Kolem časomíry projel celkem 43krát. KB System měl o kolo méně a Offroad centrum Jase, s prasklou pružinou ve svém defenderu, ztratil další kolo.

Speciály do dvou litrů opět ovládl Indruch Offroad racing, jehož posádka v cíli sice skoro padala únavou, ale potvrdila, že auto je opravdu vychytáno do posledních detailů. Nadšený z vyladěného vozu včetně tlumičů byl také stříbrný ArturX team, který skončil se ztrátou dvou kol na druhé pozici. Cílem třetího Wings teamu bylo udržet si ArgurX team na dohled, maximálně těsně před sebou. A to se povedlo. Stále tak opanuje stříbro v průběžném pořadí seriálu. První je Indruch a třetí ArturX.

Plný počet bodů si z trati Na Pánově odvezl rodinný tým Velecký startující v Amatérech za 19 kol.

Předposlední díl Offroad maratonu se jede 19. listopadu v Janovicích nad Úhlavou.

Všechny výsledky najdete zde.




 

Publikováno: 30.09.2019

<<< zpět na přehled článků