Děkujeme všem závodníkům za přízeň a jedinečné zážitky v sezoně 2019!

 
žádný další závod není zadán...
Vyhledat tým podle:
Editace týmů - login: Heslo:
Přihlášení k odběru aktualit
 
ČESKÁ VERZE       ENGLISH VERSION      
výběr ročníku

Partneři:  
Intercontonental Rally

SEDOS Stavby a.s.

Automoto areál Ředhošť

PIRELLI

Tankodrom Milovice

Banner Baterie

D-PERFECT s.r.o.

Jeep

Zeppelin CZ s.r.o.

V 4 Catering

Sabe

Birell

BSB s.r.o.

ARO Manyjak PRAHA

Články

Finále Offroad Maratonu bylo drama až do konce

Poslední závod seriálu terénních motorek, čtyřkolek a aut se odehrál v sobotu 9. listopadu na známé trati v Ředhošti. Závěrečné body si v napínavém souboji na mokré trati nejdříve rozdali motorkáři a čtyřkolkáři.

Absolutním vítězem letošní sezony v jedné stopě se stal Tomáš Coubal (1088 km, Tyros Autoservis Coubal), který zároveň ovládl mistrovské E2. Matador Martin Miřejovský (1023 km, KRTZ Motorsport) na sportovní čtyřkolce získal kromě celkového zlata svůj 11. mistrovský titul! Drama do posledních metrů probíhalo ve 4hodinovce aut. Vedoucí dvojice speciálů do litru nastupovala do finále se shodným počtem bodů. Aroma Gold racing si ale vybral pořádné vědro smůly. Nejdříve třikrát opravoval řemen, a nakonec se nešťastně střetl se soupeřem. Přišel tak o mistrovský titul, ale věřil, že mu bude stačit jeho 38kilometrový náskok v absolutním pořadí. Nestalo se. Quadservis Špak – Solitera racing porazil Aroma Gold racing za celou letošní sezonu o pouhé dva kilometry (2259 km)! Zvítězil tak mezi buginami i absolutně. Mistrovský titul mezi speciály nad dva litry obhájilo Offroad centrum Jase. Mezi speciály do dvou litrů slavil Indruch Offroad team a Amatéry dovedl do cíle stejně jako loni West Bohemia racing.

Řehošťská trať je pro závodníky vždy velkou výzvou. Jde o jeden z posledních terénních závodů letošního roku vůbec a rozhodné slovo zde má počasí, které umí pořádně prověřit stroje a jejich řidiče. Osmá hodina ráno neodradila od startu přes 200 motorkářů. Měli sice mokro, ale proudy deště přišly až na konec jejich dvouhodinovky a daly zabrat hlavně čtyřkolkářům. Lídr Tomáš Coubal neudělal chybu, najel 36 kol a v cíli se radoval z mistrovského titulu v E2 i z prvního místa absolutně. Skvěle zajel Petr Trávníček (Aroma Gold Sherco Racing), kterému se ve slabší třídě E1 daří na výbornou a v Ředhošti vybojoval druhé místo absolutně. Parádní výkon předvedl také motokrosař Michal Fischer, který cílem profičel hned za Trávníčkem. Mezi mistrovskými veterány kraloval Petr Janeček.

Podobný scénář proběhl i v následující dvouhodinovce čtyřkolek. Na špici se udržel Martin Miřejovský, který zvládl 36 kol a mimo celkového prvenství si dojel pro zmiňovaný 11. mistrovský titul v Offroad Maratonu. Pěkné druhé místo v závodě i v sezoně si ke svým 19. narozeninám věnoval Radek Porš (Quadpoint Racing Team – CZAuto). Nejrychlejší v kategorii 4x4 byl Němec Marco Sturm (YachtLine direct III), mezi veterány Dušan Novotný z Kaskadér racing teamu.

Auta čekala závěrečná čtyřhodinovka jako na ledu. Na trati byla několikacentimetrová vrstva bláta, která potrápila nejednu posádku z 27 vozů na trati. Zhruba pětina jich zůstala v zaváděcím kole, protože se jim nepodařilo vyjet kopec nad věží. Počkali, až se bláto z trati trochu vyházelo a pak se také oni, pokud jim to technika a obutí vozu dovolilo, pustili do závodění. Smůlu měl na začátku ArturX team, který zůstal viset hned na prvním výjezdu za startovní zatáčkou, a čekal na vyproštění. Ti nejlepší ale bojovali ze všech sil. Jak jsme zmínili v úvodu, největší drama se odehrálo mezi vedoucími buginami, z nichž nakonec vítězně vzešel Quadservis Špak – Solitera racing. Obrovskou radost měl Wings team, který se svojí „stařenkou“ vitarkou (speciálem do 2 litrů) po dlouhé době vybojoval vítězství v závodu. Tým ho věnoval svému šéfovi Sašovi Semenovovi, který nemohl jet ze zdravotních důvodů. A tímto výkonem navíc stvrdil titul vicemistra 2019.

Finálové zlato, i když bez puncu mistrovského titulu, zaslouženě získal Andy motors racing za 56 kol, absolutní vítěz ředhošťského klání a speciálů do litru. Ve stejné situaci si ocitl také Def racing, který se 45 koly zařadil hned za buginy na čtvrté místo celkově. Ale body za celou sezonu mu na nejvyšší stupeň v nejsilnější kategorii nestačily. Oba týmy jsou letošními druhými vicemistry. Nejcennější pohár mezi Amatéry převzal RO – racing. Tento tým jel druhý závod Offroad maratonu a celou příští sezonu by rád absolvoval v novém voze.

 

Mistři Offroad Maratonu 2019

 

AUTA

Speciál do 1000 ccm – Quadservis Špak – Solitera Racing

Speciál do 2000 ccm – Indruch Offroad Team

Speciál nad 2000 ccm – Offroad-centrum Jase

Amatér - West Bohemia Racing

 

MOTORKY

Mistr Moto E2 – Tomáš Coubal (Tyros – Autoservis Coubal)

Mistr Moto E1 – Petr Maršálek (Maršálek motorsport – Rajhrad)

Mistr Moto Veterán – Radek Pečený (Miva-palivo-Racing team)

 

Pohár Moto E1 – Miroslav Eliáš (ME 67 Racing)

Pohár Moto E2 – Ivo Kostelecký (tým Kostelecký)

Pohár Moto E Veterán – Petr Šulc (Polabáci)

Ženy – Lucie Dandová (Wemoto)

 

ČTYŘKOLKY

Mistr Quad SP – Martin Miřejovský (KRTZ Motorsport)

Mistr Quad 4x4 – Adam Bezděk (Čtyřkolky Tišnov)

Mistr Quad Veterán – Dušan Novotný (Kaskadér Racing team)

 

Pohár Quad SP – Sharon Gruberová (Wings team) – zároveň VÍTĚZKA KATEGORIE ŽENY

Pohár TR nad 500 – Radomír Beneš (Čtyřkolky Tišnov)

Pohár TR do 500 – Tomáš Valenta (Čtyřkolky Tišnov)


Všechny výsledky najdete na Offroadmaraton.cz.



 

Publikováno: 11.11.2019

<<< zpět na přehled článků